امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

هفته کتاب و کتابخوانی در شبکه دو

مشاهده ۲۱۶
۱۴۰۰/۰۸/۲۵- ۰۸:۲۰

شبکه دو سیما به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از (24 آبان لغایت 2 آذر) برنامه‌هایی را برای بینندگان تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه‌های «در انتهای الوند صبحگاهی و شبانگاهی»، «زنده باد زندگی»، «عصر خانواده»، «نمادو»، «پگاه عاشقی»، «با ما بیا»، «دست کی بالا»، «احوالپرسی»، «محاکات»، «بسته پیشنهادی»، «دست در دست» و «وله (ک) مثل کتاب» از جمله برنامه‌هایی هستند که به صورت منعطف به پاسداشت هفته کتاب و کتابخوانی می‌پردازند.

در برنامه «در انتهای الوند صبحگاهی» که کاری از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو است، مجریان برنامه به هفته کتاب و کتابخوانی و اهمیت کتاب خوانی در زمان حاضر و تفاوت آن با گذشته خواهند پرداخت. همچنین در هر برنامه در بخش «آیتم معرفی کتاب» کتابی جذاب و جالب در حوزه‌های مختلف را معرفی می‌کنند و از مهمانانی دعوت می‌شود تا به مدت 15 دقیقه درخصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی در عصر حاضر با توجه به کاهش سرانه مطالعه صحبت کنند. این برنامه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 7 صبح روی آنتن می‌رود.
در برنامه «در انتهای الوند شبانگاهی» نیز به مناسبت نامگذاری این هفته تحت عنوان هفته کتاب و کتابخوانی در هر برنامه به معرفی کتابی جذاب و جالب در حوزه‌های مختلف پرداخته خواهد شد که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 21 از شبکه دو پخش می‌شود.
محمدجعفر خسروی در برنامه «زنده باد زندگی» کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه دو نیز با توجه به اینکه موضوع کتاب و کتابخوانی جزو رویکردهای مستمر و جاری این برنامه است و محدود و محصور به این نامگذاری نخواهد شد، ضمن اشاره به موضوع کتاب و کتابخوانی در کشور، با پخش میان برنامه‌ هایی متناسب با موضوع کتاب و کتابخوانی همچون منویات مقام معظم رهبری، به اهمیت موضوع کتابخوانی می‌پردازد. این برنامه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 10:45 به روی آنتن می‌رود.
مجله خانوادگی «عصر خانواده» کاری از گروه خانواده شبکه دو، با پخش آیتم عصرانه کتاب هایی را برای مخاطبان در حوزه کودک، نوجوان، خانوده، رمان و ... معرفی می‌کنند و کارشناسان حاضر در برنامه روزهای دوشنبه با موضوع زوجین و سه شنبه با موضوع روانشناسی خانواده و کودک، به معرفی کتاب هایی در این زمینه‌ها می‌پردازند. همچنین به مناسبت هفته کتاب به طور ویژه هر روز یه کتاب معرفی می‌شود و بخشی از آن را مجری برنامه می خواند. این برنامه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 18 تقدیم مخاطبان می‌ شود.
در برنامه «نمادو» نیز شاهد پخش گزارش های مردمی درخصوص ارزش کتابخوانی در جامعه و وضعیت مطالعه در کشور در فواصل برنامه‌ها خواهیم بود.
برنامه صبحگاهی «پگاه عاشقی» نیز که هر روز ساعت 4:30 صبح پخش می‌شود در این هفته به معرفی کتاب هایی در زمینه اخلاق و معارف اسلامی اختصاص دارد.
خاله رؤیا در بخش معرفی کتاب برنامه «با ما بیا» به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به معرفی کتاب هایی در حوزه کودک و نوجوان با محور داستان، شعر و ... می‌پردازد. این برنامه پنجشنبه و جمعه 27 و 28 آبان ساعت 14:30 پخش می‌شود.
برنامه «دست کی بالا» هم با بیان قصه‌ های شاد خانم گیتی خامنه و اجرای عمو بهروز و توتک و زاغک، اهمیت خواندن کتاب و کتابخوانی را برای کودکان به زبانی کودکانه برمی‌شمارد و به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به معرفی کتاب هایی در حوزه کودک و نوجوان می‌پردازند. این برنامه در روزهای زوج این هفته ساعت 10 روی آنتن می رود.
در برنامه «احوالپرسی» که کاری دیگر از گروه خانواده شبکه دو سیماست، مسعود روشن پژوه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اشاره می‌کند و در میان برنامه‌ ای با محورکتاب و کتابخوانی، پخش می‌شود. این برنامه پنجشنبه 27 آبان ساعت 21:15 روی آنتن می رود.
منصور ضابطیان در برنامه «محاکات» کاری از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو به همراه کارشناسان برنامه به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره می‌کنند و به اهمیت کتاب و کتابخوانی در عصر حاضر با توجه به کاهش سرانه مطالعه در کشور می‌پردازند. این برنامه چهارشنبه 26 و پنجشنبه 27 آبان حوالی ساعت 23:30 پخش می‌شود.
مژده لواسانی در برنامه «بسته پیشنهادی» از دیگر برنامه‌ های گروه اجتماعی فرهنگی نیز ضمن اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی، به معرفی چند کتاب شاهکار ادبی در بخش معرفی کتاب خواهد پرداخت. این برنامه جمعه 28 آبان ساعت 21:10 به نمایش در می آید.
در بخش موشن گرافی برنامه «دست در دست» کاری از گروه معارف نیز با توجه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، به معرفی 5- 4 کتاب در حوزه‌ های مختلف پرداخته می‌شود و از نویسندگانی در حوزه کتاب های فرهنگی و خانوادگی دعوت می‌شود تا درباره اهمیت کتابخوانی و رواج آن مباحثی را بیان کنند. این برنامه شنبه 29 و یکشنبه 30 آبان ساعت 23:30 روی آنتن شبکه می‌ رود.
همچنین در فواصل برنامه‌ های شبکه،«وله (ک) مثل کتاب» کاری از پخش شبکه دو، به معرفی یک کتاب و خواندن قسمت هایی از آن به منظور ایجاد حس علاقه مخاطبان برای خواندن و تهیه کتاب، به نمایش گذاشته می‌ شود.

امتیاز شما