امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
رئیس فراکسیون محیط زیست:
رئیس فراکسیون محیط زیست:

باید حمایت کرد «درنگ تنهایی» اولویت رسانه ملی باشد

مشاهده ۱۰۳۸
۱۴۰۰/۰۸/۲۵- ۰۸:۳۳
تعداد بازدید:1038

رئیس فراکسیون محیط زیست گفت: برنامه «درنگ تنهایی» از افرادی در حوزه کلان سیاست، اجرا، قضایی و مجلس دعوت می‌کند که به موضوعات حوزه محیط زیست مسلط هستند، ترجیح من این است که این برنامه عمده تمرکزش را در ارائه راهکار بگذارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «سمیه رفیعی» رئیس فراکسیون محیط زیست در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس درباره مجموعه مستند «تنهایی» که از شبکه یک سیما پخش می‌شود، اظهار داشت: در مسئله حفاظت از محیط زیست با چالش هایی مواجه هستیم که بیش از هر اقدامی نیاز به آگاهی درست داریم هم در مسئولان باید این آگاهی ایجاد شود و هم در مردم. چون محیط زیست مشارکتی دو‌سویه را می‌طلبد. 

وی ادامه داد: مشخص است برای تولید مجموعه مستند «تنهایی» پژوهش های متعددی صورت گرفته و با کارشناس‌های خبره‌ای نیز در هر قسمت براس نوشتن سناریو صحبت شده است و حتما پخش این مجموعه مستند در شبکه یک را به فال نیک می‌گیریم.

رفیعی در ادامه نیز بیان داشت: گرچه مستند «تنهایی» از بحران‌ها و دغدغه‌های محیط زیستی صحبت می‌کند اما دریچه‌ و کمک بسیار بزرگی بود برای همه آنهایی که در حوزه‌های ارشد و مختلف صنعتی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی فعالند چرا که مسائل و موضوعاتی را موشکافی کرد که علی رغم مهم بودن آنها طی سال‌های اخیر در رسانه‌ها کمتر به آن اشاره شده است.
رئیس فراکسیون محیط زیست درباره اثرگذاری این مستند در کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت در سطح جامعه و خصوصاً بین مسئولان کشور افزود: تایید و تاکید می‌کنم پخش این مستند و درنگ تنهایی اثرگذاری بالایی داشته است، به نحوی که می توان تاثیر آنرا در فضای مختلف تصمیم گیری حس کرد. همچنین از آنجایی که برخورداری از منابع طبیعی و حفظ محیط زیست یکی از شاخصه‌های اقتدار ملی است معتقدم این برنامه می تواند در این راستا در آینده نیز کمک خوبی به افرادی که در این زمینه فعال هستند داشته باشد.

وی با اشاره به حضور کارشناسان حوزه محیط زیست در برنامه نقد و بررسی مجموعه مستند «تنهایی» به نام «درنگ تنهایی» نیز بیان داشت: نقد و بررسی کارشناسی خیلی مهم است و اینکه سوالی پرسیده می‌شود و مسئولینی باید پاسخ دهند خیلی خوب است اما ترجیح من این است که درنگ تنهایی همچنان عمده تمرکزش را در ارائه راهکار بگذارد. با توجه به اینکه از افرادی دعوت می‌کند که به موضوعات این حوزه مسلط هستند بهتر است که به طور ویژه روی این بخش متمرکز بماند.

امتیاز شما