امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

گرامیداشت هفته بسیج در قاب برنامه های شبکه جهان بین

مشاهده ۱۵۳
۱۴۰۰/۰۸/۲۵- ۱۳:۰۴

صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، در هفته بسیج و بزرگداشت مقام والای بسیجیان، برنامه‌های مختلفی تهیه و پخش می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه تلویزیونی «لشکر مخلص» به تهیه کنندگی و کارگردانی هوشنگ رحیمی در قالب مستند گزارشی به معرفی پایگاه‌های بسیج نمونه در استان و ذکر فعالیت های نیروی خدوم بسیج در شهرها و روستاها می‌پردازد و بینندگان را با نخبگان بسیجی آشنا می‌کند. این برنامه در هفته بزرگداشت بسیج، هر روز از ساعت 18:30 به مدت 20 دقیقه روی آنتن می رود.

برنامه‌های «روز نو» به تهیه کنندگی و کارگردانی بیژن علی بابایی، «شب های بام ایران» به تهیه کنندگی و کارگردانی آرمان کریمی، «زیر یک سقف» به تهیه کنندگی و کارگردانی طیبه اسماعیلی، «جوونی سلام» به تهیه کنندگی و کارگردانی رضا قاضی و «چشم انداز» به تهیه کنندگی و کارگردانی سیدامین رضوی هم در هفته بسیج به طور ویژه، به این موضوع می‌پردازند و رشادت ها و ایثارگری‌های بسیجیان غیور را به تصویر می‌کشند.

دعوت از میهمانان بسیجی در برنامه‌ها و گپ و گفت در خصوص این هفته، موسیقی و تصاویر مربوطه، گزارش های مردمی، پیامک، میان برنامه، حضور فرماندهان و مسئولان سپاه و بسیج استان، سرود و نماهنگ از قسمت های ویژه این برنامه‌هاست که در ساعت های 8 بامداد، 21، 10، 20:20 و 18 از سیمای جهان بین پخش می‌شوند.

صدای شبکه استانی هم با تولید ویژه برنامه‌های «مدرسه عشق» و «جلوه‌های ایثار» هفته بسیج را گرامی می دارد.

«مدرسه عشق» به تهیه کنندگی فاطمه رفیعی، به معرفی و انعکاس فعالیت های مخترعان، نخبگان، پژوهشگران، کارآفرینان، طلاب، ورزشکاران، دانش آموزان بسیجی و اردوهای جهادی و ... در مناطق مختلف استان می‌پردازد. آشنایی با رزمندگان، جانبازان و شهدای دوران دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم و بررسی زندگی و سال ها تلاش این حماسه سازان از اهداف این برنامه است. «مدرسه عشق» در هفته بزرگداشت بسیج، هر روز از ساعت 18 به مدت 30 دقیقه روی آنتن رادیو جهان بین می رود.

برنامه رادیویی «جلوه‌های ایثار» هم در قالب مستند گزارشی با هدف زنده نگه داشتن ارزش های هشت سال دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و فداکاری و یادآوری حماسه آفرینی و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام و بسیجیان قهرمان در صدای استانی جهان بین تولید و هر روز ساعت ۱۱:۱۵ تقدیم مخاطبان می‌شود. آرزو بلالی تهیه کننده و گزارشگر این برنامه، گپ و گفتی صمیمی‌ با ایثارگران و خانواده‌های گران قدرشان دارد و یاد و خاطره دلیرمردان عرصه جهاد و مقاومت را گرامی می دارد.

برنامه‌های «صبح و زندگی» به تهیه کنندگی سیده مریم رضوی و زهرا اردستانی، «زندگی جاریست» به تهیه کنندگی شهرزاد شاهسمندی و رحمان داودیان، «موج زنده رود» به تهیه کنندگی کبری موسوی و مهشید موسویان، «جاده جوانی» به تهیه کنندگی مهرداد افضلی و سیاوش قربانی پور و «بنگ آبادی» به تهیه کنندگی زهرا اسماعیلی و ملک احمدیان هم با رویکرد هفته بسیج و  فعالیت های بسیجیان در عرصه‌های مختلف روی آنتن می روند.

حضور فرماندهان سپاه و بسیج استان، گزارش های مردمی، پیامک و تلفن، بسته‌های صوتی، موسیقی و ترانه، اعلام برنامه‌های هفته بسیج و پخش آنونس های مرتبط با روزهای این هفته، از بخش های مختلف این برنامه‌های رادیویی است که در ساعت های 7 بامداد، 09:15، 16:35، 18:30 و 20 تقدیم شنوندگان می‌شوند.

تولید 12 خبر مکتوب برای خبرگزاری صدا و سیما به مدت 18 دقیقه، 5 گزارش رادیویی و تلویزیونی به مدت 12 دقیقه، حضور فرمانده سپاه استان در مجموعه خبری 20 تلویزیون و 20 گزارش رادیویی و تلویزیونی از فعالیت های شهرستان‌های ده گانه استان، از اقدامات معاونت خبر این رسانه در هفته بزرگداشت مقام والای بسیجیان است.

در ضمن بر اساس این خبر تهیه و تولید موشن گرافیک «گام های جهادی برای مقابله با تحریم ها» و معرفی فعالیت های بسیج در موضوع رفع موانع تولید، پادکست و ویدئوکست «نقش بسیج در سازندگی ایران اسلامی» و پرداختن به اقدامات بسیج در دوران پس از دفاع مقدس و پیوند این نقش به شرایط کنونی کشور، پوستر و عکس نوشت متناسب با نام گذاری روزهای هفته، «سکانس برتر سینمایی» و بخش های تأثیرگذار فیلم های مرتبط، «منبر یک دقیقه ای» و بخش هایی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، «شب های بام ایران» و تقطیع بخش های ویژه برنامه شبانه، «دفاع ماندگار» و تقطیع بخش هایی از برنامه‌های روزانه رادیو، «پادکست های رادیویی»، ایجاد صفحه اختصاصی در سایت مرکز و بارگذاری تمامی تولیدات فضای مجازی و محتواهای مرتبط با این هفته، برقراری پیوند بین مدافعان سلامت و بسیج مردمی مقابله با کرونا در تولیدات بسیج با توجه به شیوع کرونا در کشور و درگیری مردم با این ویروس منحوس، از اقدامات گسترده فضای مجازی صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری در هفته بزرگداشت بسیج است.

امتیاز شما