امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

روایت رادیو تهران از زندگی شهیده فاطمه اسدی

مشاهده ۳۵۴
۱۴۰۰/۰۸/۲۶- ۱۳:۱۴

شبکه رادیویی تهران در ویژه برنامه«مهربانو» زندگی شهیده فاطمه اسدی، مادر قهرمان و اولین بانوی تفحص شده پس از 37 سال چشم انتظاری را روایت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علیرضا مبینی، مدیر گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران گفت: برنامه «مهربانو» کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که به معرفی زنان موفق و تاثیرگذار در جامعه اختصاص دارد. به مناسبت تشییع و وداع با پیکر شهیده فاطمه اسدی، پنجشنبه این هفته 27 آبان، برنامه«مهربانو» ساعت 21 به زندگی و چگونگی شهادت اولین بانوی تفحص شده پس از 37 سال چشم انتظاری می‌پردازد.

مادری جوان که پس از اسارت همسر توسط گروه تروریستی حزب دموکرات کردستان، برای صیانت و عشق به خانواده، برای آزادی همسر عزتمندانه به دل دشمن می زند و همه اموال خانواده را می فروشد تا بهای آزادی شوهر را فراهم کند، اما مصطفی هجری که امروز دبیرکل این حزب ضدانقلاب و مدعی خلق کُرد است، فاطمه اسدی کُرد را بعد از یک ماه شکنجه، ناجوانمردانه تیرباران می‌کند.

پسر شیرخواره این شهیده بزرگوار، پس از شهادت مظلومانه مادر و اسارت پدر به دلیل بی سرپرستی و عدم رسیدگی وفات می‌کند.

شهدای تفحص همواره سفیر پیامی‌ برای جامعه ما بوده اند و بازگشت پیکر این بانوی عفیفه با چنین قصه قهرمانانه و عاشقانه از یک خانواده اصیل ایرانی، می تواند پیام آور عفاف، عزت و عشق برای همه همسران و مادران این سرزمین باشد.

در ویژه برنامه «مهربانو» با فرمانده منطقه غرب کشور و دختر این شهیده بزرگوار، کشور محمودی، تنها بازمانده این شهیده گفت و گو می‌شود. پخش بخش هایی از مراسم تشییع ، پرداختن به سبک زندگی و چگونگی شهادت این بانوی پرافتخار از دیگر بخش های برنامه است.

گفتنی است زرین کشاورز، تهیه کننده، مجری و محقق برنامه «مهربانو» رادیو تهران است.

امتیاز شما