امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

شبکه افق به «عمق میدان» نفوذ کرد

مشاهده ۳۰۶
۱۴۰۰/۰۸/۳۰- ۱۶:۲۰

شبکه افق سیما با توجه به تاکید مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت مقوله مستندسازی، مجموعه «عمق میدان» را برای پخش آماده کرده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ساخت مستند درباره موضوعات مختلف به منظور دارا بودن اطلاعاتی که اکثرا برگرفته از حقیقت هستند می‌تواند بیشترین تاثیر را در مخاطب بگذارد و همین موضوع اهمیت ساخت و گسترش آن را چندین برابر کرده است.

به دلیل توجه به همین موضوع رهبر معظم انقلاب مدتی قبل دیداری با مستندسازان داشتند و طی آن فرمودند: مستندها می تواند تاثیر تحریف، دروغ و تغییر واقعیّات دشمنان در ذهن‌ها را تغییر دهد.
در مستند «عمق میدان» سعی شده است طی گفت و گو با مستندسازان به تبیین سخنان رهبری نیز پرداخته شود.
صدرا عبدالله شاکری، تهیه کننده این مجموعه درباره اهداف ساخت آن گفت: رهبر معظم انقلاب یک هفته پس از دیدار با مستندسازان، مختصری از سخنان خود را مکتوب کردند و حوزه هنری از آن به عنوان منشور مستند انقلاب اسلامی رونمایی کرد. پس از آن به ذهن ما، این مهم خطور کرد که باید توجه به عنایت ویژه رهبری در این خصوص اهمیت بسیار داد.
وی افزود: به همین منظور بر آن شدیم تا با همکاری دانشجویان دانشکده خبرگزاری فارس به تحلیل این سخنان گرانسنگ بپردازیم تا بتوانیم به زبان ساده و روان آن را در اختیار مخاطبان قرار دهیم. 
این مجموعه در 9 قسمت به بررسی عملکرد بخش‌های مختلف درگیر با ساخت مستند از زبان مسئول مستقیم آن واحد پرداخته است و طبق برنامه، این مجموعه مستند در سه ماه تولید شد.
وی در پایان ضمن اشاره دوباره به انگیزه اولیه ساخت این مستند که تبیین سخنان رهبری بود، گفت: البته ما در کنار  انگیزه اولیه ساخت مستند به دنبال آن بودیم تا نشان دهیم که فردی در جایگاه رهبری قرار دارد چطور آنقدر دقیق در حوزه مستند سازی اشراف داشته‌ است.
علاقه مندان می‌توانند این مجموعه هشت قسمتی را تا یکشنبه هفته آینده هر روز به غیر از پنجشنبه و جمعه ساعت 12 ظهر از قاب شبکه افق به تماشا بنشینند.

امتیاز شما