امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون توسعه و فناوری رسانه از موفقیت سازمان در اجلاس ABU2021 می‌گوید
معاون توسعه و فناوری رسانه از موفقیت سازمان در اجلاس ABU2021 می‌گوید

کسب جایزه برتر مهندسی رسانه در ABU2021

مشاهده ۵۲۳
۱۴۰۰/۰۹/۰۷- ۱۰:۴۶
تعداد بازدید:523

سازمان صداوسیما در یک رقابت سنگین با نهادها و کشورهای صاحب فناوری، توانست جایزه برتر مهندسی رسانه را از آن خود کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رضا علیدادی، معاون توسعه و فناوری رسانه در گفت‌وگوی اختصاصی با روابط عمومی رسانه ملی گفت:  اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه، اجلاس سالانه‌ای را با حضور اعضای اتحادیه شامل 56 کشور و تعداد زیادی از رسانه‌های آن کشورها برگزار می‌کند و به بررسی و معرفی بهترین‌های محتوایی، موضوعات تحقیقاتی، زیرساختی و فناوری می‌پردازند.

علیدادی افزود: در حوزه فناوری و زیرساختی که یکی از کمیته‌های مهم ABU است، امسال رسانه ملی و معاونت توسعه و فناوری رسانه به عنوان کاندیدای دریافت جایزه برتر مهندسی رسانه 2021 معرفی شد.

علیدادی با تأکید براینکه تمام اعضای اتحادیه ABU برای دریافت جوایز سالانه ABU در تولیدات رادیویی، تولیدات تلویزیونی، تولیدات مجازی، موضوعات فنی و جایزه‌های مهندسی تلاش زیادی می‌کنند، افزود: وقتی نمایندگان رسانه‌های گوناگون و کشورهای عضو برای دریافت یک جایزه سطح پایین تلاش فراوانی می‌کنند، نشان از اهمیتِ دریافت جوایز مذکور است. معاون توسعه و فناوری رسانه، گفت: تلاش همکاران ما صرفاً برای دریافت جایزه مهندسی نبوده است و اگر این نتیجه حاصل شده، براساس روال معمول کار و تلاش در این معاونت بوده است که تلاش‌های انجام شده سطح علمی و عملیاتی صنعت رسانه در کشور را از سطح معاونت و سازمان به سطح ملی و بین‌المللی ارتقاء داده است.

وی تأکید کرد: اصولاً جلب اعتماد بین‌المللی در موضوعات فنی و تخصصی به عواملی مهم وابسته است که می‌توان با دقت نظر در اجرای پروژه‌های ملی، حضور مستمر در نشست‌های بین‌المللی، ارائه گزارش‌های تخصصی مناسب و درخور، ارائه مقالات کاربردی و وزین و حضور نمایندگان شایسته برای بیان و انتقال تجارب کاری، از جمله عواملی هستند که در اعتبار زایی و اعتبار افزایی سازمان در سطح بین‌المللی موثر است و همکاری با اتحادیه‌هایی مانند ABU، ITU  و مجموعه تحقیقاتی مطرح جهانی همانند DVB یا نهادهای بین‌المللی دیگر که در استانداردهای برودکست فعالیت می‌کنند، عاملی برای حرکت در لبه فناوری و تلاشی برای دسترسی به علوم و استانداردهای روز صنعت رسانه است. علیدادی خاطرنشان کرد: تقریباً از سال 1396 تاکنون هر سال یک مقاله از این معاونت در اتحادیه ABU به عنوان مقاله برگزیده انتخاب شده است، و این نشان دهنده سطح بالای موضوعات علمی، فناوری و پژوهشی است که در این معاونت هم‌تراز با کشورها و رسانه‌های مطرح دنیا ارائه می‌شود.

علیدادی افزود: با اقدامات انجام شده و برقراری ارتباط مستمر با نهادهای بین‌المللی از جمله ABU، استفاده از نقطه نظرات کارشناسی آن اتحادیه  و بهره‌گیری از آنان در نشست‌های اجلاس‌های فناوری که در رسانه ملی تشکیل می‌شود و انعکاس نشست‌های فنی این اجلاس‌ها در سطح آن اتحادیه، یک ارتباط تنگاتنگ و مناسبی بین حوزه فنی رسانه ملی و آن اتحادیه برقرار شده که آن اتحادیه برای سازمان صدا و سیما و کشور عزیزمان جایگاه ویژه‌ای را قائل است.

وی ادامه داد: این عوامل باعث می‌شود وقتی پروژه یا کار تحقیقی جدیدی در سازمان انجام می‌شود، مورد توجه اعضای مطرح آن اتحادیه قرار می‌گیرد.

علیدادی تأکید کرد: البته همه این‌ها مقدمه کار است که از گذشته شروع شده و کماکان ادامه دارد و امیدواریم در آینده شاهد ارتقاء آن باشیم.

وی ادامه داد: درباره پروژه‌های جدیدی که سازمان آن‌ها را عملیاتی کرده است، گزارش مناسبی برای آن اتحادیه تهیه شد که شامل  پروژه بزرگ گذر از SD به HD ،4K به عنوان شبکه و فناوری پیشرو و پخش DVB-T2 و سایر پروژه‌هایی که کماکان ادامه دارد مورد توجه  ABU قرار گرفت که این سازمان را مستحق دریافت جایزه برتر مهندسی رسانه در سال 2021 دانستند. علیدادی با اشاره به اینکه جایزه برتر مهندسی رسانه سال گذشته به آقای ایواکی از کشور ژاپن که رئیس آر.اندی گروه NHK است تعلق گرفت، گفت: مجموعه تحقیقاتی و پژوهشی کشورهای ژاپن، کره جنوبی، هند، چین، ترکیه و برخی کشورهای اروپایی در این رقابت حضور داشتند که درنهایت سازمان صداوسیما در رقابتی سنگین توانست جایزه برتر مهندسی رسانه را کسب کند.

وی ادامه داد: این موفقیت برای هر ایرانی موجب افتخار است که در میان غول‌های فناوری و صنعت برودکست جهان، نام سازمان صداوسیما و IRIB مطرح شود  و باید تلاش کنیم این موفقیت‌ها ان‌شاءا.. بطور مستمر ادامه یابد.

علیدادی با تأکید بر اینکه تحول در همه سازمان‌های پخش همگانی مانند رسانه ملی از حوزه فناوری و زیرساختی‌اش آغاز می‌شود،گفت: به عبارت دیگر زمانی که ما همگام با تحولات فناوری حرکت می‌کنیم، این تحولات باعث تحول در حوزه‌های محتوایی می‌شود.  وی خاطرنشان کرد: به‌هرحال ما با تحولات فناوری جدیدی مانند (AR) واقعیت افزوده، ‌VR، هوش‌مصنوعی و اتفاقات شگرفی که در حوزه‌های دیگر فناوری رخ می‌دهد روبه‌رو هستیم و قابلیت پیاده‌سازی آن‌ها در سازمان وجود دارد که این پروژه‌ها می‌توانند فضای محتوایی را در پخش همگانی متحول کند. ضمن تبریک کسب جایزه برتر مهندسی، در کنار کسب مقام ریاست کمیته فنی ABU، کسب جایزه مقاله برگزیده علمی ABU در سال 2021 بر همکاران عزیزمان، مدیران، مدیران ارشد و ریاست محترم سازمان، لازم می‌دانم از همه همکاران عزیزی که در این مسیر تلاش نموده‌اند، تشکر و قدردانی نمایم.

امتیاز شما