امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
صدا و سیما؛ سربلند در روایتگری بحران
صدا و سیما؛ سربلند در روایتگری بحران

صدای اعتراضی که شنیده شد

مشاهده ۱۲۳۱
۱۴۰۰/۰۹/۰۷- ۱۰:۵۹
تعداد بازدید:1231

اعتراض کشاورزان اصفهانی و شهرکردی شاید برای نخستین بار با حضور بموقع و اول وقت صدا و سیما، رنگ خودی گرفت و به نخودی‌ها و دیگرانی که معمولاً دوست دارند از آب گل‌آلود، ماهی خود را صید کنند، اجازه ورود و خودنمایی نداد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به نقل از پایگاه خبری راه دانا، ماجرای اعتراض دو هفته‌ای کشاورزان اصفهانی به کمبود آب و پیوستن کشاورزان شهرکردی به این ماجرا، تیتر اول بسیاری از روزنامه‌ها و فضای مجازی را به خود اختصاص داده بود؛ اعتراضی که شاید برای نخستین بار با حضور بموقع و اول وقت صدا و سیما، رنگ خودی گرفت و به نخودی‌ها و دیگرانی که معمولاً دوست دارند از آب گل‌آلود، ماهی خود را صید کنند، اجازه ورود و خودنمایی نداد. پس از این اعتراض، بلافاصله دولتی‌ها پای کار آمدند و قول دادند در اولین فرصت، به این مسئله رسیدگی شود، کشاورزان معترض نیز با ترک زاینده‌رود و به امید اجابت این وعده‌ها، چشم انتظار یاری دوستان خودی به خانه برگشتند و نگذاشتند راوی پازل این ماجرا به دست نااهلان بیفتد.

هرچند بلافاصله شبکه‌های معاند نظام با همکاری عده‌ای آشوبگر، به قصد فریبکاری و خسارت به اموال عمومی، ساعاتی را به برهم زدن نظم عمومی و کشیدن این اعتراض‌ها به اغتشاش گذراندند، اما همان کشاورزان با بصیرت کافی راه خود را از همان ابتدا از عناصر بیگانه جدا کردند.

یکی از دلایلی که آتش زدن‌ها و شلوغ‌کاری‌های فتنه‌گران در اصفهان به جایی نرسید و به سرعت شعله‌های کوتاه این آتش‌بازی‌ها به خاموشی گروید، این بود که صاحبان اصلی این اعتراض، از همان روز‌های نخست، صدا و سیما و مطبوعات را همانند معترضان در کنار و همراه خود احساس می‌کردند و این حضور بموقع و رساندن صدای این اعتراض به گوش همه ایران باعث شد جلوی فتنه و خرابکاری دشمنان این مرز و بوم از همان جرقه‌های اولیه گرفته شود. با روی کار آمدن ریاست جدید رسانه ملی و وعده تحولی که در متن و حاشیه این سازمان داده شده، در عمل نیز کم‌کم شاهد این ادعا هستیم، پیمان جبلی در رأس این تحول وعده شده، رأساً بر امور جاری سوار است و هدایت این رسانه ملی را بر عهده دارد. از حضور در پشت صحنه‌های سریال‌های فاخر صدا و سیما و نگاه ریزبینانه‌ای که بر موضوع کیفیت ساخت این مجموعه‌های نمایشی دارد، گرفته تا مسئله بنزین که با حضوری بموقع و تحلیل این اتفاق در شبکه‌های مختلف تلویزیون برای مردم به صورت شفاف توضیح داده شد و حالا همین رسانه همراه و هم‌صدای معترضانی می‌شود که انتظار دارند این جریان را رسانه خودشان، یعنی رسانه ملی پوشش دهد و حامیشان باشد؛ انتظاری که گویا برآورده شده است.

امتیاز شما