امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

سفر به کویر لوت با «ایرانگرد» در هیسپان تی وی

مشاهده ۱۹۱
۱۴۰۰/۰۹/۰۸- ۱۲:۵۹

مستند «ایرانگرد» در شبکه هیسپان تی وی، مخاطبان اسپانیایی‌زبان خود را با جذابیت های کویر لوت آشنا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجموعه مستند «ایرانگرد» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی جواد قارایی، که در هر قسمت با نگاهی متفاوت به معرفی طبیعت، تاریخ و فرهنگ اقوام مختلف ایرانی می‌پردازد، در این قسمت به کویر لوت سفر کرده است.
دشت یا کویر لوت در جنوب شرق ایران، حدود 10 درصد از وسعت کشورمان را در برگرفته است و به دلیل نبود هیچ گونه سوخت و آبی، کویرپیمایی در این منطقه بسیار دشوار و پرخطر است. بیابان لوت گرمترین نقطه زمین است و حیات در آن وجود ندارد. این مستند نگاهی متفاوت در معرفی طبیعت بکر شهرها و مناطق ایران داشته و زندگی و مردمان روستاهای ایران را به زیبایی به تصویر می‌کشد و پخش آن از طریق شبکه‌های برون مرزی صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران، سبب معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری و جذب بیشتر توریست خواهدشد.
مستند « ایرانگرد» به تهیه‌کنندگی جواد قارایی و محصول شبکه یک سیما، با زبانگردانی اسپانیایی، روز چهارشنبه 10 آذرماه ساعت 03:00 بامداد به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود و تکرار آن همان روز در ساعت های 10:00 و 19:30 و روز پنجشنبه ساعت 2:30 بامداد ،12 و 16:30برای اسپانیایی زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

امتیاز شما