امروز دوشنبه  ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

«دردانه‌ها» به افق آمدند

مشاهده ۲۷۳
۱۴۰۰/۰۹/۰۹- ۰۷:۴۵

مجموعه مستند «دردانه‌ها» با موضوع خانواده و فرزندآوری از قاب شبکه افق سیما به نمایش در می آید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مسئله فرزندآوری و جمعیت مقوله بسیار مهمی است که رهبر معظم انقلاب نیز چندین بار در جلسات مختلفشان به این موضوع مهم و اهمیت توجه ویژه به آن تاکید داشته‌اند. 

همین موضوع موجب شده تا شبکه افق سیما مجموعه مستند «دردانه‌ها« را در برنامه پخش خود قرار دهد تا بتواند سهمی از ترویج این موضوع مهم و ترغیب جامعه در این حوزه داشته باشد.
مجموعه مستند «دردانه‌ها» در 25 قسمت تولید شده و روایتگر مسائلی است که دست در دست هم، رنگ عشق به زندگی زوج‎‌های جوان و دردانه‌هایشان زده است. روح حاکم بر «دردانه‌ها» نگاه ساده و بی‌تکلف زوج‌های عموما تحصیلکرده و فرهیخته به زندگی با فرزندانِ زیاد، و صفا و صمیمی است که در سایه توکل به وعده‌های صادق خداوند، میان آنان و فرزندانشان در لحظه لحظه زندگی جاری است.
سید هاشم موسوی، تهیه کننده مجموعه مستند «دردانه‌ها» گفت: اواخر سال 97 بود که پیشنهاد ساخت چنین مجموعه ای به ما شد که قرار بود تا در حوزه سبک زندگی و جمعیت، زندگی خوب و موفق خانواده‌ هایی که بیش از سه فرزند دارند تا به تصویر بکشیم.
وی افزود: در ابتدای مسیر تولید کرونا وارد کشور شد و بسیاری از خانواده‌ ها بسیار سخت ارتباط می‌دادند ولی در نهایت با سختی بسیار توانستیم این مجموعه را به پایان برسانیم.
تهیه کننده مستند «دردانه‌ ها» تاکید کرد: در مجموعه مستند تلاش کردیم تا توضیح دهیم که فرزند زیاد داشتن از بین برنده آرامش خانواده است و در عین حال فرزندان هر چه بیشتر شوند، هم پوشانی می‌کنند و فرزندان سوم و چهارم هیچ سختی برای خانواده‌ ها ندارد.
وی خاطرنشان کرد: عمده خانواده‌ها نگاه توهمی نسبت به فرزند زیاد دارند و زوج های جوان آموزش درست ندیده‌اند و نمیدانند که فرزند زیاد باعث آرامش و شادابی خانواده نیز می‌شود. متاسفانه مشاوره‌ها بیشتر از فضای مجازی و افراد نامناسب گرفته می‌شود.
موسوی در ادامه گفت: ما در مجموعه مستند فکر کردیم که اگر بتوانیم نمونه‌ای از افراد موفق را به مخاطبان نشان دهیم تا مردم ترغیب شوند و در این حوزه رفتار خود را اصلاح کنند.
علاقه مندان به این مجموعه مستند می‌توانند پنجشنبه‌ ها ساعت 18:30 و تکرار آن را روز بعد ساعت 2:30 از شبکه افق به تماشا بنشینند.

امتیاز شما