امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

«دری به خانه خورشید» در رادیو فرهنگ باز می شود

مشاهده ۱۱۸
۱۴۰۰/۰۹/۰۹- ۰۹:۰۲

ویژه برنامه «دری به خانه خورشید» همزمان با روز بزرگداشت شیخ مفید، امروز ۹ آذر از رادیو فرهنگ تقدیم شنوندگان می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه «دری به خانه خورشید» با پخش صدای بخش هایی از فیلم شیخ مفید و پژوهش هایی درباره زندگی وی، به تبیین جایگاه علمی و نقش شیخ مفید در علم اصول و‌ کلام و فقه شیعی می‌پردازد.

فضایل اخلاقی شیخ مفید در نگاه شیعه و سنی، معلم اخلاق، نگاهی به نامه‎های امام زمان(عج) به شیخ مفید و نگاه دانشمندان غیرمسلمان به شیخ مفید از جمله محورهای موضوعی برنامه است.
این برنامه ویژه معرفی مقام و جایگاه شیخ مفید در بین صاحب نظران است که به همت گروه تاریخ و‌ اندیشه رادیو فرهنگ، به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر تولید شده است و ساعت ۱۴:۳۰ پخش می‌شود.
در این برنامه مهدی امین فروغی، پژوهشگر، مترجم و دکتر محمدعلی عبداللهی، استاد حوزه و دانشگاه درخصوص جایگاه شیخ مفید صحبت می‌کند.
گفتنی است ابوعبدالله محمد ابن نعمان حارثی عکبری، معروف به شیخ مفید یازدهم ذى القعده ۳۳۶ هجرى در حوالى بغداد متولد شد. شیخ مفید معروف به ابن المعلّم، فقیه و متکلم و از علمای برجسته شیعه سده ۴ هجری قمری بود. او در رشته‎هاى مختلف تلاش فراوان به خرج داد و نزدیک به دویست اثر که مى‎توان گفت دائرة‎المعارفى از تشییع را در خود دارند، تالیف کرد.
شیخ مفید از کسانى بود که با امام زمان(عج) در ارتباط بود و حدود سى نامه براى او نوشته و او را در نامه‎هایش برادر خود خطاب کرده است.
در عظمت علمی مکتب شیخ مفید، وجود شاگران ممتازی چون سیدمرتضی، سیدرضی، نجاشی، شیخ طوسی و غیره است که هر کدام از بزرگان و ستون‌های علمی‌شیعه محسوب می‌شوند، کافی است.

ویژه برنامه «دری به خانه خورشید» همزمان با روز بزرگداشت شیخ مفید، امروز ۹ آذر از رادیو فرهنگ تقدیم شنوندگان می‌شود.

امتیاز شما