امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

اتکاء به نفس سوژه این هفته «جوانه‌ها»

مشاهده ۱۴۶
۱۴۰۰/۰۹/۱۰- ۱۲:۲۴

مجله رادیویی «جوانه‌ها» رادیو فرهنگ روز پنج‌شنبه ۱۱ آذرماه به مفهوم اتکاء به نفس و ستاره خود بودن اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته «جوانه‌ها» در بخش اصلی به مفهوم قوی بودن و اتکاء به نفس داشتن می‌پردازد.

برای اینکه بدانیم چگونه ستاره زندگی خودمان باشیم، ابتدا باید بفهمیم آدم‌های ستاره چه ویژگی یا ویژگی‌های مشترکی دارند. براستی کشف آغاز شناخت است، باید خودتان را کشف کنید، باید خودتان را آزمون کنید و خودتان را بشناسید تا به خشنودی برسید. زیرا شما دارای یکسری ویژگی‌ها خاص خودتان هستید و وقتی توانمندی‌های خودتان را بشناسید، گامی مهم در ستاره شدن خود برداشته اید. با شناخت نوع علاقه‌تان و تمرکز بر روی آن می‌توانید مهارت‌های مرتبط با آن را بیاموزید و خودتان را قدرتمند‌تر کنید.
آیتم «ما می توانیم» برنامه به موضوع رقابت و حسادت اختصاص دارد و در بخش «معرفی کتاب» نیز کتاب «این پسر چقدر کتاب می خورد» اثر اولیور جفرز و ترجمه نسرین وکیلی معرفی می‌ شود. کتاب «این پسر چقدر کتاب می‌خورد» داستان کوتاهی است که براساس بازی زبانی شکل گرفته است و درباره‌ شیوه‌ درست مطالعه صحبت می‌کند. این داستان کودکان را تشویق می‌کند که کتاب‌ها را بدون عجله بخوانند تا هم لذت ببرند و هم بیاموزند.
همچنین در بخش «معرفی مشاهیر» به معرفی عبید زاکانی پرداخته می‌شود. خواجه نظام‌الدین عبیدالله زاکانی معروف به عبید زاکانی شاعر، نویسنده و لطیفه‌پرداز ایرانی قرن هشتم هجری است که طبق قراین موجود در اواخر قرن هفتم یا اوایل قرن هشتم ه.ق. در یکی از توابع قزوین چشم به جهان گشود.
صرفنظر از این‌ که عبید شاعر بوده‌است، همگان نام او را با طنز و هزل عجین و اغلب عامه او را به لطایفش می‌شناسند. برخی عبید زاکانی را پدر طنز فارسی لقب داده اند.
گردشگری عنوان دیگری از آیتم برنامه «جوانه‌ها» است که از طریق امواج رادیویی شنوندگان را به باغ موزه قصر می‌برد.
برنامه «جوانه‌ها» برنامه ای با همراهی نوجوانان در تولید بخش های مختلف است که تهیه کنندگی و مشاور محتوایی آن را مریم قاسمی‌ برعهده دارد.

این بزنامه ساعت ۱۸:۳۰ پنجشنبه‌ها به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما