امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

فصلی دیگر برای «نقاش کوچولو» در شبکه پویا

مشاهده ۶۴۳
۱۴۰۰/۰۹/۱۳- ۱۱:۱۳

تولید پویانمایی «نقاش کوچولو» در مرکز پویا نمایی صبا به فصل پنج رسیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پویا نمایی «نقاش کوچولو» با هدف تعالی بخشی به خلاقیت های کودکان در مرکز پویانمایی صبا آن  برای خردسالان تولید می‌شود.  این مجموعه از ابتدای تولید توفیقات بسیاری کسب کرده و هم اکنون به فصل پنجم رسیده است.

بابک نظری کارگردان و تهیه کننده برنامه «نقاش کوچولو» گفت: طرح و ایده  اولیه «نقاش کوچولو» از علاقه بچه‌ها به نقاشی توأم با روایت و تماشای داستان‌های مختلف نشات گرفته از این رو در این مجموعه سعی شده است تا بر اساس  نقاشی‌های یک کودک که نسبت به دنیای پیرامونش کشیده و جان بخشیده می‌شوند، قوه تخیل، خلاقیت و نوآوری در کودکان بیش از پیش  شکل گیرد و شکوفا شود.

فصل پنجم این مجموعه پویانمایی که در آن کودکی خردسال با نقاشی کردن جنگلی با حیوانات کوچک و بزرگ و پویا کردن آن‌ها به کمک قوه تخیل و خلاقیت خود سعی می‌کند با قصه گویی و گشت و گذار در این جنگل و برقراری ارتباط با حیوانات آن دنیای پر شور و نشاط و رنگارنگی را برای مخاطب کودک و خردسال رقم بزند با تکنیک کات اوت 3d به تولید رسید.

وی که آثاری چون «قصه‌های ریرا»، «هالابا ما»، «شکرستان» و  «گولوبولا» و ...  را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است بیان کرد: با استناد به نظرسنجی‌های صورت گرفته پیرامون این کارتون و همچنین درصد بالای اقبال مخاطب از «نقاش کوچولو» می‌توان مدعی شد این پویانمایی تاکنون توانسته محبوبیت بسیاری را کسب کند و در زمره آثار ماندگار برای گروه سنی کودک و خردسال طبقه‌بندی شود.

از آنجا که تولید آثار کودک در عرصه‌های نمایشی مهجور واقع شده و آنچنان بهایی به لحاظ فرهنگی و الگو پذیری کودکان و همچنین بالفعل کردن استعدادها و خلاقیت های بالقوه به این عرصه نشده است؛ تولید «نقاش کوچولو» با هدف پرورش ذهنیت پویا، خلاقیت و بالا رفتن قدرت درک ،فهم وبیان کودکان و خردسالان گام های موثری برداشته است که امیدوارم موثر واقع شود.

نظری با بیان اینکه هر قسمت از این پویانمایی داستانی کاملاً مستقل دارد افزود: انیمیشن «نقاش کوچولو» تمام تلاش خود را به کار بسته تا در ساختار خود، ابعاد گسترده ای از شاخص های شخصیتی کودکان و خردسالان را بررسی کند و متناسب با ذائقه این قشر به فضاسازی کودکانه به منظور شکوفایی خلاقیت و کشف استعدادهای کودکان بپردازد.

این کارگردان معتقد است یکی از موفقیت های بزرگ مرکز پویانمایی صبا توجه به مخاطب و ذائقه اوست، همچنین تمرکز و ساخت انبوه آثاری که به لحاظ کیفی و کمی در سطح قابل قبولی قرار دارند و از دید مخاطب ارزشمند شناخته می‌شود در کنار اقبالی که از سوی مخاطب در محتوا و مضامین آثار تولیدی صورت می‌گیرد را می توان از عوامل تأثیرگذاری در موفقیت مرکز پویانمایی صبا محسوب کرد.

بابک نظری در پایان خاطر نشان کرد: از آنجا که وضعیت انیمیشن به ویژه به لحاظ اقتصادی در کشور نابسامان است می طلبد تمهیداتی درباره شرایط فعلی و نامناسب این عرصه از سوی متولیان اتخاذ شود به گونه‌ای، نیاز است بودجه‌های اختصاص یافته به این حوزه به درستی و عادلانه در نظر گرفته ‌شود.

امتیاز شما