امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

ورود به پرونده مهارت‌ های زندگی در «هزار راه نرفته»

مشاهده ۱۹۱
۱۴۰۰/۰۹/۱۴- ۰۸:۱۲

برنامه «هزار راه نرفته» در سه هفته پیشِ رو به مهارت‌های زندگی و نقش آن در پایداری و استحکام خانواده می‌ پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «هزار راه نرفته» با محور مهارت‌های زندگی، به موضوعاتی همچون مهارت در گفت و گو و مهارت‌های ارتباطی و مذاکراتی می‌پردازد و در این زمینه، نقش عدم مهارت در خانواده‌های متشنج، بررسی تاثیر مهارت‌های ارتباطی در خانواده‌های موفق، ساده‌انگاری و عدم استفاده از تبحرِ مذاکره در بخش راز و ... را بررسی می‌کند.
معیار‌های انتخاب همسر و رابطه والد و فرزند نیز از دیگر بخش‌های مهم این برنامه است.
فصل جدید «هزار راه نرفته» همچون فصل‌های پیشین به موضوع تحکیم خانواده می‌پردازد. اهمیت تشکیل خانواده، روابط مناسب بین افراد خانواده، مسیر‌هایی برای ادامه زندگی مشترک و حل چالش‌های فراروی خانواده‌ها و .. از جمله محور‌های این برنامه است.
پرداختن به سوالات مهم برای جوانان در شرف ازدواج، بیان چالش‌ها از زبان افراد و ارائه راه حل از سوی کارشناسان، بخش خانواده موفق و سازگار، خانواده‌ های در آستانه جدایی از بخش‌های مختلف این برنامه محسوب می‌شوند.
آیتم «ایفای نقش» این نیز به مشکلات ازدواج در قالب نمایش می‌پردازد و مشاور به صورت مستقیم راهکار ارائه می‌دهد و در بخش «راز» هم مشکلات خانواده‌ها به صورت نامه خوانده و توسط کارشناس تحلیل می‌شود.
فرشته موتابی، آسیه اناری، شهریار شهیدی، محمد علی مظاهری، منصوره سادات صادقی، رضا رستمی، پرویز آزاد فلاح، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن سعیدی، جمال شمس و ... از جمله کارشناسان و مشاوران این برنامه اند.
«هزار راه نرفته» کاری است از گروه خانواده به تهیه‌کنندگی ناهید سادات‌شریفی و کارگردانی علیرضا برزگر دانایی که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹:۴۵ از شبکه دو سیما روی آنتن می‌ رود.

امتیاز شما