امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

گزارشگر معروف شبکه استانی مازندران آسمانی شد

مشاهده ۷۲۱
۱۴۰۰/۰۹/۱۴- ۰۸:۵۰

کریم سلمان‌پور، گزارشگر معروف و محبوب صداوسیمای مازندران و پیشکسوت رسانه‌ای براثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کریم سلمان‌پور که تحفه هنر شیراز برای مازندران بود، از ابتدا تا انتها، مظهر و تجلی خلاقیت، لطافت، مهارت و صلابت در تولید گزارش و ارتباط با افکار عمومی در تمام سطوح و همه اقشار جامعه همراه با تنوع موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و پیشتر از همه حماسی و ارزشی بود. او در سال ۶۳ به صداوسیمای مازندران آمد و چون در حال و هوای جنگ و جبهه بود، گزارشگری با همان موضوع را ادامه داد و طی سال‌ها فعالیت در شبکه استانی مازندران ۱۴ مرتبه به عنوان گزارشگر، نویسنده و تهیه کننده حائز مقام برتر و دریافت لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جوایز متعدد شد و طی دو مرحله هم در جشنواره بین المللی رادیوهای جهان به عنوان تهیه کننده برتر، مفتخر به دریافت جایزه بین‌المللی شد.

«گلبانگ ساحل»، اجتماعی‌ترین جلوه رادیویی سلمان‌پور در طول سال‌های متمادی بود که به‌عنوان یک گزارشگر کار بلد و نافذ، پیوسته‌ترین پیوند رادیو و مردم را در مردمی‌ترین گزارش‌های اجتماعی‌اش رقم می‌زد. 

سلمان‌پور، حرفه‌ای‌ترین گزارش‌ها را در ساده‌ترین قالب‌های گفتاری، در قاب جذاب رادیو مازندران تولید می‌کرد و نه تنها در سطح مازندران، بلکه در رادیوهای سراسری نیز، مشتاقان فراوانی داشت. او در برقراری ارتباط با مردم، همچون استاد ارتباطات عمل می‌کرد و به راحتی برای ایجاد یک رابطه صمیمانه و اعتماد برانگیز، سفره دل مردم را در رادیو می‌گشود و واقعی‌ترین نمود صداقت را در صدای ماندگارش به نمایش می‌گذاشت.

هادی ابراهیمی، مدیرکل صداوسیمای مازندران درگذشت سلمانپور، ماندگارترین صدای رادیو مازندران را تسلیت گفت. در بخشی از این پیام تسلیت آمده است:
در آخرین روزهای خزان طبیعت، شاهد خزان ناگهانی زندگی بزرگ‌مردی به نام سلمان‌پور عزیز شده‌ایم که اعتبار بخشی متقابل رادیو مازندران و صدای ماندگارش، هرگز به فراموشی نخواهد رفت. کسی تردید ندارد که در حرفه‌ای‌ترین نگاه، سلمان‌پور عزیز به تنهایی، یک رادیو بود.

باید اذعان کرد که علی‌رغم نایل شدن ایشان به مقام بازنشستگی، اما تمام مدیران بر ادامه همکاری‌هایش با رادیو اصرار ورزیده و نخواستند رادیو مازندران را از گزارش‌ها خلاقانه و نقش‌آفرینی‌های بی‌بدیلش محروم نگه دارند.  با ضرس قاطع باید تأکید کنم که صدای مرحوم سلمانپور، ماندگارترین صدای رادیو مازندران خواهد ماند.

 اینک در اندوهناک‌ترین لحظات، ایشان در شصت و سه سالمین بهار زندگیش، به خزان دهر سپرده شد و از دار فانی به دیار باقی شتافت، اما تردیدی نیست که نام و مرام ایشان همواره به عنوان یک الگو، سرمشق همه همکاران جوانش در رادیو مازندران باقی خواهد ماند.

تصاویر

امتیاز شما