امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

«صدای معروف» در رادیو فرهنگ شنیده می شود

مشاهده ۱۴۰
۱۴۰۰/۰۹/۱۴- ۰۹:۰۱

در نشست هم اندیشی مدیران رادیو فرهنگ با مسئولان ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، مقرر شد برنامه «صدای معروف» به طور هفتگی با محور بیان خوبی‌ها و مصادیق معروف در رادیو فرهنگ تولید و پخش شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علیرضا حبیبی، مدیر رادیو فرهنگ در نشست با مسئولان ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر گفت: رسانه در شکل های مختلف تاکنون به موضوع امر به معروف و نهی از منکر پرداخته است، اما خشت ثابت این بنا در رسانه مورد توجه است.

وی ادامه داد: طبق ماده ۱۰ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، دستگاه‌های فرهنگی باید نسبت به آموزش و اطلاع رسانی امربه معروف و نهی ازمنکر اقدام کنند و رادیو فرهنگ در این زمینه مسئولیت سنگینی برعهده دارد و بخشی از رسالت این شبکه توجه به معروف و نهی از منکر است.

حبیبی با اشاره به این موضوع که دعوت به معروف و بیان مصادیق آن در رسانه، مقدم از منکر است، خاطرنشان کرد: اگر خوبی‌هایمان را برجسته کنیم، خوبی‌هایمان را بتوانیم به صورت تابلو قشنگ نشان دهیم، زمینه منکر خود به خود از بین می رود. بنابراین اگر منکر وجود دارد، برای این است که معروف ها ضعیف شده اند. در حوزه امر به معروف، مقدم معروف است و رسانه باید از زاویه ایجابی به مساله توجه کند و ما نیز تلاش می‌کنیم در برنامه «صدای معروف» با معرفی فضیلت ها پیش برویم و البته بر اساس وظیفه شرعی رسانه به منکر هم باید بپردازد.

وی در ادامه بر اهمیت بخش پژوهشی و ایده‌های نو در برنامه سازی برای موضوع امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: امیدواریم ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر پشتیبان این برنامه در تولید محتوا باشد. بهره گیری از استادان و کارشناسان خبره و بیان مصادیق معروف در جامعه می تواند در اثرگذاری مهم باشد.

مدیر رادیو فرهنگ تصریح کرد: گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ با مدیریت مبشری و به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر تلاش می‌کند با ایده‌های نو و نگاهی تازه به این موضوع، شیوه‌های نو و خلاقانه ای را برای بیان و تشریح خوبی‌ها و فضایل در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: امیدوارم برنامه «صدای معروف» بتواند مطالبه رهبری در فرهنگ عمومی و دغدغه‌های روز جامعه را مرتفع سازد و نقشی موثر در اصلاح رفتارهای اجتماعی و فرهنگی در جامعه داشته باشد.

حبیبی در پایان به محورهای برنامه «صدای معروف» اشاره کرد و گفت: استخراج مصادیق معروف امروزی و معرفی این مصادیق از مهمترین محورهای موضوعی این برنامه است. همچنین با تشکیل اتاق ایده پردازی و کارگروه ارتقای کیفی برنامه‌ها، رصد رسانه مشترک بین رادیو و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و دعوت از مردم برای تولیدات رسانه ای در این زمینه می توان بیش از پیش در تولید محتوای اثرگذار موفق بود.

امتیاز شما