امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
در شبکه سحر؛
در شبکه سحر؛

تعامل و گفت و گو برای همکاری با شبکه سپهر

مشاهده ۱۵۸
۱۴۰۰/۰۹/۱۴- ۱۴:۱۴
تعداد بازدید:158

مدیر شبکه جهانی سحر و شبکه سپهر به منظور تعامل و همکاری دوجانبه با هم دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این دیدار که ابراهیم علی برزی و جمعی از مدیران شبکه جهانی سحر و رسول شکری نیا مدیر شبکه سپهر حضور داشتند، طرفین راه‌های همکاری و تعامل بیشتر را بررسی کردند.
در ابتدای این جلسه مدیر شبکه جهانی سحر با ذکر قدمت و سابقه این شبکه گفت: حدود 24 سال پیش شبکه جهانی سحر به عنوان اولین شبکه تلویزیونی معاونت برون مرزی شروع بکار کرد و به تدریج توانست به جایگاه بسیار محکم و مطلوبی در میان مخاطبان و بینندگان در اقصی نقاط جهان دست یابد.
علی برزی ادامه داد: به تدریج برای حفظ جایگاه کسب شده و نیز شرایط رقابتی تر درعرصه رسانه ای تلاش کردیم تا چابک تر به راه خود ادامه دهیم و هم اکنون با حضور چهار کانال تلویزیونی کردی، آذری، بالکان و اردو و نیز در اختیار داشتن رادیوهای کردی (دو گویش سورانی و کرمانجی)، رادیوهای آلبانیایی و آذری (در شهر تبریز) ادامه طریق می‌کنیم.
علی برزی افزود: به دنبال تحولات و تغییرات سیاسی در افغانستان و پیرو دستور صریح ریاست سازمان مبنی بر پوشش گسترده تر وقایع و اتفاقات کشور همسایه، پخش 24 ساعته و آزمایشی شبکه جهانی سحر افغانستان را آغاز کردیم.
وی ادامه داد: برنامه‌هایی که از کانال های رادیویی و تلویزیونی شبکه جهانی سحر پخش می‌شود از برنامه‌های سیاسی و تفسیر، خبر، مستند، سریال ها و فیلم های سینمایی و غیره به صورت تولیدی، تامینی و زنده در شبکه ساخته شده یا تامین می‌شود و به صورت زبانگردانی دوبله و پخش می‌شود.
در ادامه رسول شکری نیا با بیان این که شبکه سپهر قصد دارد منتخبی از برنامه‌های شبکه جهانی سحر را به منظور نمایش توانمندی‌های کشورمان در زمینه ساخت و پخش برنامه به هموطنان عرضه کند، ادامه داد: شبکه سپهردر واقع تلاش دارد با پخش این برنامه‌ها به زبان‌های جامعه هدف شبکه جهانی سحر اعم از بوسنیایی، کردی، آذری و اردو، مخاطبان و علاقمندان به این برنامه‌ها در داخل کشور را نیز جذب کرده و در دراز مدت بر تعداد علاقمندان و مخاطبان این برنامه در داخل کشور نیز کمک کنند.
شکری نیا در پایان گفت: شبکه سپهر بستری آماده برای عرضه محصولات فرهنگی شبکه جهانی سحر است . وی همچنین هدف مهم و اصلی از این نشست را، معرفی پلتفرم های مرتبط با رادیو، بازپخش برنامه‌هایی از قبیل مستند، فیلم و سریال که جریان ساز بوده،تبادل تولیدات کوتاه و بلند و آثارفاخر تلویزیونی، چه آنها که در داخل ساخته شده اند و یا آنهایی که در خارج از کشور ساخته شده اند، دانست.
پس از پایان این دیدار مدیر شبکه سپهر به همراه مدیران شبکه جهانی سحر از بخش های مختلف شبکه سحر از جمله استودیوهای پخش این شبکه بازدید کردند.

امتیاز شما