امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما با احمدِ احمد دیدار کرد
مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما با احمدِ احمد دیدار کرد

دیدار با مبارز سرسخت روزهای انقلاب در عصری پاییزی

مشاهده ۶۱۳
۱۴۰۰/۰۹/۱۴- ۲۳:۲۱
تعداد بازدید:613

مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما به نمایندگی از رئیس رسانه ملی با «احمدِ احمد»، یکی از مبارزان قدیمی و پرآوازه انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، عصر پاییزی یکشنبه چهاردهم آذرماه، مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما به نمایندگی از رئیس این سازمان با «احمد احمد»، یکی از مبارزان قدیمی و پرآوازه انقلاب اسلامی، در منزل شخصی اش دیدار کرد. تطور زندگی مبارزاتی احمدِ احمد، به مانند خاص بودن نامش، ویژه است. نام خاصِ احمدِ احمد و زندگی مبارزاتی خاص ترش بعد از آنی بر سر زبان‌ها افتاد که کتاب خاطراتش توسط محسن کاظمی، نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر ایران تدوین شد. این دیدار صمیمانه که در 82 سالگی این مبارز قدیمی انجام شد، علاوه بر پاسداشت فرهنگ مبارزه و جهاد، به نوعی عیادت از وی نیز محسوب می‌شد.

 از خاطرات مبارزه و زندگی تنها تصاویر کمرنگی از مقاطعی خاص در ذهنش مانده بود و شنیدن بعضاً پس و پیش شده همان‌ها نیز برای مهمانانی که کتاب خاطراتش را از قبل خوانده بودیم و در جریان نسبی وقایع بودیم اما، همچنان جذاب و شنیدنی بودند. از بین خاطرات تلخ و شیرین، دیدارهای با حضرت امام(ره) را بهتر از مابقی خاطرات به یاد داشت. از اینکه حضرت امام(ره) را آنها و یارانش حتی قبل از مرجعیت به عنوان امام پذیرفته بودند و دل در گروه رهنمودهایش نهاده بودند.

حسین قرایی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام رئیس سازمان به احمد احمد گفت: «من کتاب خاطرات شما را خوانده بودم و از مدتها پیش علاقه مند بودم خدمت شما برسم. سریال های زیادی با استناد و استفاده از گوشه‌هایی از خاطرات شما ساخته شده اند و هنوز هم می‌شود با خاطرات شما حتی یک سریال با نام خود شما و بر اساس زندگی شما ساخته شود.» قرایی در ادامه به تلاش ارزشمند محسن کاظمی‌به عنوان تدوینگر اثر هم اشاره کرد و افزود: «اثرگذاری این خاطرات وقتی مضاعف می‌شود که شخصی که نماد مبارزه است خاطراتش توسط نویسنده معتبری مثل محسن کاظمی منتشر می‌شود». وی در پایان این دیدار از تصمیم سازمان برای ضریب دادن به تلاش هنرمندان و نویسندگان خبر داد و گفت: «امیدوار است که هنرمندانی که در فضای انقلاب اسلامی قدم و قلم می زنند بیش از پیش مورد توجه رسانه قرار گیرند».

احمد احمد از مبارزان سیاسی دوره پهلوی دوم است که به دلیل نوع مبارزاتش با اشخاص و گروه‌های انقلابی بسیاری همکاری و فعالیت داشته و به سبب آن چندین بار دستگیر، شکنجه و زندانی شده است. «خاطرات احمد احمد» توسط دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزة هنری به کوشش محسن کاظمی‌به چاپ رسیده است. این کتاب شامل خاطرات و زندگی سیاسی احمد احمد به زبان خودش می‌باشد که در 9 بخش ارائه شده است. احمد احمد با مکتوب ساختن خاطرات خویش، تصویری زنده از دوران مبارزه با رژیم وابستة پهلوی را با تمامی فراز و نشیب های آن پیش روی نسل حاضر قرار می دهد./ انتهای پیام

امتیاز شما