امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

بررسی دلایل کاهش نفوذ آمریکا در «آفریقا امروز»

مشاهده ۲۵۱
۱۴۰۰/۰۹/۱۵- ۱۲:۱۲

کاهش نفوذ ایالات متحده در آفریقا و افزایش احساسات ضدآمریکایی در این قاره موضوع بحث برنامه «آفریقا امروز» (Africa Today) شبکه پرس تی‌ وی است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «آفریقا امروز» به تهیه‌ کنندگی عاطفه‌سادات دربندی در برنامه این هفته خود به سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به آفریقا و دلایل کاهش نفوذ ایالات متحده در کشورهای آفریقایی می‌پردازد.
فرح معالم، سیاستمدار و وکیل کنیایی مهمان این بخش برنامه است و مبارک هنیا، مجری «آفریقا امروز» از او اهدافی را که بلینکن در سفرش به آفریقا داشته جویا می‌شود و از او می‌پرسد چرا ایالات متحده شاهد کاهش سریع قدرت و نفوذ خود در آفریقاست؟

ظهور چین در آفریقا و تمایل آفریقایی‌ها به انجام پروژه‌ های تجاری و زیرساختی با چین به جای آمریکا محور دیگر گفت‌وگو با فرح معالم است.

«آفریقا امروز» همچنین به اولین ارز دیجیتال نیجریه که می تواند رشد اقتصادی را در این کشور تقویت کند می‌پردازد.
هنیا مبارک مجری، در گفت‌وگو با امین یوسف بنیان‌گذار افروبایت به طرح سوالاتی از جمله ارز دیجیتالeNaira از زمان راه‌اندازی چگونه است؟ این ارز برای مردم معمولی هم سود دارد؟ و آیا این ارز به رشد اقتصادی نیجریه در بلندمدت کمک می‌کند؟ می‌ پردازد.

برنامه «آفریقا امروز» دوشنبه ساعت 11 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی‌ وی پخش می‌ شود. تکرار این برنامه دوشنبه ساعت 00:00، سه‌شنبه ساعت 7 و 16، چهارشنبه ساعت 21، پنجشنبه ساعت 12 و جمعه ساعت 8 روی آنتن می رود.

امتیاز شما