امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

پخش مسابقه «تهمتن» در تلویزیون با تاکید بر روحیه پهلوانی

مشاهده ۳۴۸
۱۴۰۰/۰۹/۱۷- ۱۱:۱۳

مسابقه «تهمتن» که این روزها از شبکه نسیم در حال پخش است با تمرکز بر روحیه ورزشکاری و پهلوانی، زوایای مختلف شخصیتی ورزشکاران شرکت کننده در مسابقه را واکاوی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «تهمتن» نام مسابقه جدیدی است که پخش خود را به تازگی از شبکه نسیم آغاز کرده است.

رقابتی که بر اساس توانمندی‌های جسمی، قدرتی، توان هوازی افراد طراحی شده و بر تقویت روحیه جوانمردی تاکید دارد.

کسانی که در آزمون راستی‌آزمایی مسابقه «تهمتن» پیروز شوند و پتانسیل ورزشی داشته باشند به این مسابقه راه پیدا می‌کنند و در مرحله نهایی میان 4 برگزیده ، «تهمتن» ایران معرفی شود.

رضا نصیری‌ که پیش از این به ساخت و تهیه‌کنندگی برنامه «کودک‌ شو» شناخته می‌شد تهیه‌کنندگی این مسابقه تلویزیونی را نیز برعهده دارد. 

وی با اشاره به این که «کودک شو» را در حدود 700  قسمت تولید و تهیه کرده است، گفت: در آن برنامه سعی کردیم با بخش های جذاب، برنامه ای متفاوت با محتوایی مناسب مخصوص کودکان به روی آنتن ببریم که به لطف خدا، نمونه موفقی از کاردرآمد و در5 سال پخش، جزء برنامه‌های پربیننده سیما بود.

تهیه کننده «تهمتن» افزود : در سال های گذشته، تلویزیون مسابقه «قویترین مردان ایران» را که بر توانایی فیزیکی شرکت کنندگان تمرکز داشت به روی آنتن برد که با استقبال بسیار خوب مخاطبان هم همراه شد. اما من دنبال آن بودم که کاستی‌ها، ضعف ها را در «تهمتن» برطرف کنم و مسابقه ای مهیج ، فیزیکال و سرشار از هیجان و شادی را به بیننده منتقل کنم.

 وی با اشاره به اینکه ایده اصلی این مسابقه از یک برنامه خارجی الهام گرفته شده است ، تاکید کرد: آن برنامه، بومی سازی و مهندسی معکوس شد و آیتم های مسابقه را با همان کیفیت عملیاتی کردیم.

نصیری گفت: در انتخاب شرکت کنندگان ، معیار صرف ورزشکار بودن و داشتن قدرت فیزیکی نبود بلکه ابعاد مختلف زندگی اشان هم برایمان از اهمیت برخوردار بود. در واقع ما در این مسابقه نشان می دهیم که افراد با مشاغل و حرفه‌های مختلف می توانند در کنار کارهای روزمره ، به فعالیت های ورزشی هم  به صورت حرفه ای بپردازند.

تهیه کننده «تهمتن» تصریح کرد: این مسابقه با لایه‌های بسیار خود بر محورهای ورزش، فیزیک، تناسب اندام، قدرت و نیروی انسانی تمرکز دارد و همه می توانند در آن شرکت کنند و هدفمان تنها محدود به شرکت ورزشکارانی که بادی بیلدینگ کار می‌کنند یا در رشته خاص ورزشی فعالیت دارند، نیست.

وی با اشاره به این که مسابقه در 100 قسمت و با حضور 256 ورزشکار از سراسر کشور در چهار گروه تولید شده و پخش خواهد شد، خاطرنشان کرد: در «تهمتن» پراکندگی جغرافیایی کشور را هم مدنظر قرار دادیم به طوری که از اقصی نقاط ایران عزیز، برای شرکت در مسابقه داوطلب داشتیم و از میان 64 نفر از ورزشکاران گروه اول، حدود 48 تن از شهرستان‌های مختلف ایران حضور دارند.

ما حتی از زوایای مختلف زندگی همچون کارو پیشه ، تحصیل، خانواده و... شرکت کنندگان «مسابقه»، فیلم مستندی تهیه کرده ایم که این بخش در شهر خودشان ضبط شده است.

نصیری گفت: در این مسابقه به فرهنگ جوانمردی تاکید می‌شود و زوایای روحیه پهلوانی و اخلاق مداری که باید در ورزش همواره جاری باشد مورد نظر قرار گرفته است و عوامل برنامه هم در انتخاب شرکت کنندگان به این مورد توجه ویژه داشتند.

«تهمتن» با دکوری عظیم در فضایی حدود 7500 متر مربع برگزار می‌شود و مسابقه را «آیدین خطایی» و «بهداد سلیمی» قهرمانان جهان و المپیک اجرا می‌کنند.

یکی از نکات مهم این پروژه این است که با بیش از 20 دوربین ضبط و در استاندارد بین‌المللی با کیفیت 4K پخش می‌شود.

این مسابقه تلویزیونی هر هفته جمعه‌ها تا یکشنبه‌ها ساعت 23 پخش می‌شود.

امتیاز شما