امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

«نقد امروز» با طرح صیانت از حقوق عامه در برابر حیوانات

مشاهده ۱۶۳
۱۴۰۰/۰۹/۳۰- ۰۷:۵۱

کارشناسان در برنامه «نقد امروز» رادیو فرهنگ، سه‌شنبه ۳۰ آذر به موضوع طرح صیانت از حقوق عامه در برابر حیوانات در کشور می‌پردازند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «نقد امروز» با حضور دکتر مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سیدمهدی طباطبایی، استاد حوزه و دانشگاه و حامی حقوق حیوانات و دکتر امید مرادی، دامپزشک، طرح صیانت از حقوق عامه در برابر حیوانات بررسی می‌شود.

در ۱۸ آبان سال ۱۴۰۰، طرحی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شد که واکنش‌های مثبت و منفی فراوانی را در پی داشت، یعنی طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک. این برنامه ابتدا محتوای این طرح را بررسی و سپس دیدگاه‌های موافق و مخالف طرح و دلایل هر یک بررسی می‌شود.
گفتنی است طرح مذکور بدین شرح است که واردات، تولید، تکثیر، پرورش، خرید و فروش، حمل و نقل و گردانیدن اعم از پیاده و یا با وسیله نقلیه و نگهداری حیوانات وحشی، نامتعارف، مضر و خطرناک از قبیل کروکودیل، لاک پشت، مار، سوسمار، گربه، موش، خرگوش، سگ و سایر حیوانات نجس العین و میمون ممنوع می‌باشد و هر یک از مرتکبین به جزای نقدی معادل ۱۰ تا ۳۰ برابر حداقل حقوق کارگری و نیز ضبط حیوان محکوم می‌ شوند.
برنامه «نقد امروز» کاری از گروه فرهنگ و جامعه، ساعت ۱۰:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما