امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

مرور آثار کارگردان بزرگ فرانسوی در شبکه نمایش

مشاهده ۴۳۹
۱۴۰۰/۱۰/۰۴- ۰۹:۲۸

شبکه نمایش، این هفته منتخبی از فیلم های «لوک بسون»، کارگردان مشهور فرانسوی را روی آنتن می‌برد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، فیلم و تله فیلم های ایرانی ساعت 13 شبکه نمایش که از شنبه 4 تا 10 دی پخش می‌شود «مزرعه آبی»، «شرخر»، «حبیب آقا»، « آوای زمین »، «خواب آرام»، «سایه بان » ( به مناسبت حماسه ۹ دی )  و «مخمصه» هستند.
فیلم های منتخب خانوادگی، که بخش ثابت ساعت 19 شبکه نمایش است، در هفته پیش رو به ترتیب فیلم های «فراتر از سرعت»، «زندگی روی خط»، «هیمالیا»، «گمشده در مانیل» ، «چارلز دیکنز: مردی که سرود سال نو را نوشت»، «پیکو» و «در دل طبیعت» را روی آنتن می‌برد.
«لوک بسون» کارگردان، نویسنده و تهیه کننده متولد پاریس، جزو چهره‌های موفق سینماست. او در سال 1983 با ساخت فیلم «آخرین نبرد» و تحسین بسیاری از منتقدان از این فیلم، نوید ظهور کارگردانی بزرگ را داد. بسون با ساخت فیلم درخشان «آبی بیکران» مبدل به کارگردانی شناخته شده در دنیای سینما شد و با «لئون» به اوج کار خود رسید. «ژان رنو» از بازیگرانی است که در فیلم های زیادی با لوک بسون همکاری کرده که مشهورترین و بهترین همکاری این دو، شاهکار «لئون» است.
فیلم های منتخب این کارگردان که این هفته، ساعت 21 از شبکه نمایش پخش می‌شود، شامل فیلم های «آبی بیکران»، «یاماکازی»، «تاکسی» ، «لئون»، «مامور انتقال»، «ماجراهای شگفت انگیز آدل بلانسک» و «ربوده شده 3» هستند.
شبکه نمایش، ساعت 23 و در بخش فیلم های جذاب، فیلم های «سن آندریاس »، فیلم ایرانی « متولد 65» ، «قتل در سن ملو»، «مرد خانواده»، « دیترویت»، «خائن» و«دیوار بزرگ» را برای مخاطبان در نظر گرفته است.
منتخب فیلم های کلاسیک ساعت یک بامداد این هفته شبکه نمایش نیز به ترتیب روز پخش «جنگ ستارگان: امید تازه»، «او ادعا کرد قتلی رخ داده است » «آرسنیک و تور کهنه» ، «وارث»، «سائو برناردو »، «سانشوی مباشر» و «زندگی شگفت انگیز» هستند.

امتیاز شما