امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح کردند؛
برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح کردند؛

افزایش بودجه رسانه ملی یا تنزل به بنگاه تبلیغات؟

مشاهده ۷۷۲
۱۴۰۰/۱۰/۰۴- ۰۹:۴۷
تعداد بازدید:772

برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۱ در خصوص صداوسیما از افزایش 90 درصدی تبلیغات و آگهی‌های بازرگانی صداوسیما در لایحه پیشنهادی دولت انتقاد کردند و خواستار اجرای قانون برنامه ششم توسعه در خصوص سهم صداوسیما شدند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار معاونت حقوقی و امورمجلس رسانه ملی، با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۱ در خصوص صداوسیما از افزایش 90 درصدی تبلیغات و آگهی‌های بازرگانی صداوسیما در لایحه پیشنهادی دولت انتقاد کردند و خواستار اجرای قانون برنامه ششم توسعه در خصوص سهم صداوسیما شدند.

حجت الاسلام سلیمی: در بودجه صداوسیما بایدتجدید نظری کلی صورت بگیرد و قانون برنامه ششم عملیاتی شود
حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه رسانه ملی گفت: در قانون برنامه ششم آمده است که دولت باید هفت دهم درصد بودجه عمومی را به صداوسیما اختصاص دهد اما متأسفانه در هیچ سالی به این قانون عمل نشده و همین باعث انحرافاتی در فصل بودجه صداوسیما شده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: چنین عملکردی در خصوص بودجه صداوسیما موجب شده که این رسانه قادر به سرمایه گذاری در بخش های زیربنایی و زیر ساختی نباشد.
وی با بیان اینکه امروز رسانه‌ها نقش برجسته ای در عرصه‌های توسعه و پیشرفت کشور دارند خاطرنشان کرد: زمانی که ما تولید نداشته باشیم نمی توانیم با مخاطب ارتباط برقرار کنیم. در حال حاضر در بخش آثار فاخر ما حرف تازه ای نداریم؛ لذا قانون برنامه ششم باید به طور کامل رعایت شود و دولت بودجه  صداوسیما را به طور کامل اختصاص دهد تا شاهد تحول در رسانه ملی باشیم.
حجت الاسلام سلیمی تصریح کرد: در حال حاضر ما با قانون برنامه ششم فاصله معناداری داریم و بسیار عقب تر از قانون هستیم؛ این قانون در مجلسی تصویب شده که همسو با دولت قبل بوده است. وی افزود: بحث سیاسی نیست، بودجه صداوسیما مسئله بسیار مهم و اساسی است و با دولت و مجلس انقلابی باید شاهد تحولی در بودجه رسانه ملی که یک تنه در مقابل هجمه‌های دشمنان نظام ایستاده باشیم.
نماینده محلات در بخش دیگری از توضیحاتش گفت: بودجه صدا و سیما از دو بخش تشکیل می‌شود یک بخش بودجه دولت است و بخش دیگر ناشی از درآمدهای فروش پیام های بازگانی است. در حال حاضر در بودجه سال 1401 سهم بودجه دولت برای صداوسیما در مقایسه با سال 1400 کمتر شده و سهم آگهی صدا و سیما افزایش پیدا کرده و این بدان معناست که همه شبکه‌های ما آگهی‌های بازرگانی منتشر کنند، وی افزود:در بحث آگهی بازرگانی باید شکل معقولی داشته باشیم، اگر شبکه‌های ما  زمان زیادی را به پخش آگهی اختصاص دهند ممکن است مردم به سمت کانال ها و شبکه‌های ماهواره ای متمایل شوند و این به ضرر نظام و انقلاب است.
حجت الاسلام سلیمی نماینده محلات در پایان یادآوری کرد: در بودجه صداوسیما باید تجدید نظر کلی صورت بگیرد و قانون برنامه ششم عملیاتی شود، یک زمانی در یکی دو دهه گذشته تا 90 درصد بودجه صدا و سیما را  بخش دولتی تقبل می‌کرد در حالی که الان نسبت بسیار پایین آمده و این آسیب زا است و تبعاتش هم شامل مردم و هم کل نظام خواهد شد.


خدابخشی: دولت فقط 40 درصد بودجه صداوسیما را تقبل کرده و مجلس باید در صدد جبران برآید
محمد خدابخشی نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در واکنش به اخبار برخی رسانه‌ها در خصوص رشد ۵۶ درصدی بودجه صداوسیما گفت: بودجه‌ای که امسال دولت برای صداوسیما قرارداده نه تنها افزایشی نداشته بلکه تنها ۴۰ درصد از این بودجه را خودش تقبل کرده است و رسانه ملی می‌بایست با فروش تبلیغات و آگهی بازرگانی باقی مانده بودجه اش را تأمین کند.
وی با بیان اینکه این نوع بودجه ریزی اشتباه است گفت: این نوع نگاه به صداوسیما که از یک طرف تنها رسانه نظام و حاکمیت است و از طرف دیگر با انواع چالش های داخلی و بین المللی و تحریم های مالی مواجه است باعث می‌شود  به یک بنگاه تبلیغاتی تبدیل شود و مجلس باید درصدد جبران برآید.
  وی با بیان اینکه اعتبارات بخش فرهنگ و هنر در بودجه 1400 کل کشور 2574 میلیارد تومان بود که سهمش از کل اعتبارات جاری 28 دهم درصد بود گفت: اعتبارات جاری این بخش در سال 1401 به 3 هزار و 105 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که رشد 20.6 درصدداشته است.
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر ضرورت واقعی سازی بودجه سازمان صداوسیما در لایحه بودجه سال 1401ادامه داد: درحالی که اعتبارات جاری بخش فرهنگ و هنر بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است بودجه صداوسیما در سال 1400 در مجموع  مبلغ 5619 میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ به 5 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است و یعنی ۶۱۹ میلیارد تومان نسبت به سال ۱۴۰۰ بودجه جاری صدا و سیما کمتر شده است همچنین اعتبارات عمرانی منظور شده برای صدا و سیما در بودجه 1401 کل کشور ۲۹۱ میلیارد تومان است که رقم بسیار ناچیزی است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی: تأمین بودجه صداوسیما از طریق فروش تبلیغات، ظلم به مردم و رسانه ملی است
حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با ارائه توضیحاتی در خصوص افزایش بودجه صداوسیما گفت: مبلغ قابل توجهی از بودجه صدا و سیما به خودش واگذار شده است یعنی با آگهی‌های بازرگانی باید بودجه مورد نظر را تأمین کنند که این ظلم به صداوسیما و مردم است. بسیاری از مردم از افزایش پیام های بازرگانی گله دارند حتی خود مسئولان صداوسیما هم خواهان کاهش این تبلیغات هستند اما در عمل هر ساله مجبور به افزایش فروش پیام های بازگانی برای تأمین بودجه خود می‌شوند که جا دارد مجلس یازدهم در تعامل با دولت انقلابی یکبار برای همیشه معضل بودجه صداوسیما را رفع کند.
وی با بیان به اینکه افزایش بودجه ای که در بعضی از رسانه‌ها در مورد بودجه رسانه ملی مطرح شده کاملاً نادرست است افزود: این افزایش را دولت پرداخت نمی‌کند بلکه دولت فقط یک اعتباری را تعریف کرده که صداوسیما باید خودش آن را از طریق آگهی‌های بازرگانی جذب و تأمین کند.


یوسفی: در بودجه 1401 رسانه ملی، فروش و پخش آگهی بازرگانی 90 درصد رشد داشته است
مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی‌ با اشاره به بودجه 1401 کل کشور گفت: در خصوص بودجه 1401، ما قطعاً با توجه به تحریم‌های ظالمانه با کسری بودجه مواجه هستیم، اما مجلس در تعامل با دولت تلاش خواهد کرد برای رفع مشکلات مردم و به نفع آن‌ها بودجه کل کشور را حل و فصل کند و طبعاً دستگاه‌هایی که به نوعی مستقیم یا غیر مستقیم در حال خدمات رسانی به مردم هستند مورد توجه ویژه ای خواهند بود تا به تعادل و عدالت نزدیک شویم.
نماینده اهواز، حمیدیه، باوی، کارون در خصوص بودجه صداوسیما افزود: در مورد برخی از دستگاهها از جمله صداوسیما که به نوعی همزمان هم از بودجه دولتی استفاده می‌کنند و هم درآمدزایی دارند در ظاهر می‌بینیم در سر جمعی که بیرون آمده گفته شده ۵۶ درصد افزایش بودجه پیدا کرده که این عدد اشتباه است.
یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در اوایل دهه هشتاد، دولت بیش از هشتاد در صد بودجه صدا و سیما را از منابع خود پرداخت می‌کرد ولی هر سال سهم دولت از این بودجه کمتر و تعهد صدا و سیما به فروش تبلیغات بازرگانی بیشتر شده است تا جایی که در لایحه بودجه 1401، فروش و پخش آگهی بازرگانی 90 درصد نسبت به سال 1400 رشد پیدا کرده است؛ یعنی ۹۰ درصد این بودجه از راه تبلیغات و فروش آگهی بازگانی تأمین می‌شود و فقط ۱۰ درصدش را دولت از منابع عمومی‌پرداخت می‌کند.
وی در پایان با بیان اینکه بودجه صداوسیما همیشه و خصوصاً امسال مورد حمله رسانه‌های معاند و بیگانه قرار گرفته است گفت: این هجمه‌ها نمایندگان مجلس را مصمم می‌کند که حامی صددرصد صداوسیما باشند و ما نمایندگان مجلس انقلابی وظیفه خود می دانیم که از صداوسیما به عنوان رسانه نظام حمایت کنیم و این هجمه‌ها روی نمایندگان هیچ تاثیری نخواهد داشت.


رحمانی: افزایش بودجه صداوسیما در 1401 از محل پخش تبلیغات بازرگانی است
رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اخبار برخی رسانه‌ها درباره افزایش 56 درصدی بودجه سازمان صداوسیما در لایحه بودجه 1401 اظهار داشت: آنچه به اسم رشد بودجه صداوسیما عنوان شده، به معنای بودجه اختصاص یافته از سوی دولت نیست و حاصل جمع بودجه تعریف شده از سوی دولت و درآمدهای سازمان از محل آگهی‌ها و دیگر درآمدهای اختصاصی است
وی در توضیح این نکته گفت: بر اساس لایحه بودجه 1401، بودجه سازمان صدا و سیما کمتر از 40 درصد افزایش یافته است و عدد 56 درصد، ناشی از جمع درآمدهای ناشی از تبلیغات و آگهی، با دیگر بودجه‌های سازمان است و البته معنایی جز اجبار صداوسیما به فروش بیشتر تبلیغات و پیام های بازرگانی ندارد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر ضرورت واقعی‌سازی بودجه سازمان صداوسیما در لایحه بودجه سال آینده گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه، سهم دولت در بودجه صداوسیما باید معادل 7 دهم درصد بودجه عمومی‌کشور تعریف شود و در طول پنج سال گذشته نه تنها این قانون به طور کامل اجرا نشده، بلکه شاهد هستیم که دولت برای سال آینده بیش از 90 درصد رشد فروش پیام های بازرگانی در نظر گرفته که این امر جدای از تحمل مخاطبان رسانه ملی، در شرایط اقتصادی امروز کشور، امری نشدنی و غیر واقعی است.
رحمانی با اشاره به اینکه بودجه برخی از دستگاه‌های مختلف در لایحه بودجه 1401 از 50 درصد تا بیش از 200 درصد افزایش داشته، گفت: مجلس باید با یک کار دقیق و کارشناسی و با توجه به کم و کاستی‌های صداوسیما، برای رفع مشکلات و انجام وظایف خطیر این رسانه گام موثری بردارد.
وی با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) که صداوسیما یک دانشگاه بزرگ است، تصریح کرد: رسانه ملی واقعاً یک دانشگاه بزرگ اسلامی است و با توجه به فرهنگ ها و قومیت های متنوعی که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و انعکاس خواسته‌های تمامی مردم در اقصی نقاط کشور و همچنین اشاعه فرهنگ غنی اسلامی و انقلابی و لزوم شناساندن انقلاب به تمام جهان و در نهایت مقابله با شبکه‌های متعدد و معاندی که بر علیه جمهوری اسلامی و تخریب نظام و چهره انقلاب قدم برمی‌دارند، نیاز است که تجهیزات و امکانات و بودجه این رسانه در تمامی ابعاد افزایش یابد.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در همه سال‌های نمایندگی شاهد بوده‌ایم که نمایندگی‌های صداوسیما در شهرهای مختلف با حداقل امکانات کار می‌کنند و به عنوان مثال یک دوربین فیلمبرداری در نمایندگی مرکز صداوسیمای قزوین در تاکستان وجود ندارد، یک اتاق دو در سه ندارند و برای انجام فعالیت خود باید به شهرداری و فرمانداری مراجعه کنند و نهایت با موبایل خود فیلمبرداری کنند و این تنها گوشه ای از مشکلات صداوسیماست و چگونه می توان توقع داشت که این رسانه بهتر بتواند انجام وظیفه کند؟
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رسانه ملی فقط رسانه رسمی حاکمیت در سطح کشور است و امیدوارم بتوانیم در مجلس با بررسی‌های همه‌جانبه اولویت ها، برای بودجه صداوسیما برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهیم.


ارکانی: با این نوع بودجه بندی، جایگاه رسانه ملی به یک بنگاه تبلیغاتی تنزل می یابد
احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در واکنش به افزایش بودجه صداوسیما گفت: بودجه صداوسیما امسال نسبت به سال قبل افزایشی نداشته است؛ دولت  ۴۰ درصد از بودجه صداوسیما را خودش تقبل کرده و ۶۰ درصد را به درآمد حاصل از  تبلیغات بازرگانی اختصاص داده است و معادل این عدد هم برای آن هزینه تعریف کرده است.
نماینده نیشابور و فیروزه افزود: این بودجه رسانه ملی را به بنگاه تبلیغات تبدیل می‌کند که خودشان هم معترض هستند. یعنی ۹۰ درصد درآمد از محل تبلیغات و آگهی بازرگانی صداوسیما باشد و این صداوسیما را به سطح یک شبکه تبلیغاتی تنزل می‌دهد.


توانگر: قانون برنامه ششم توسعه درخصوص بودجه صدا و سیما هیچگاه محقق نشد
مجتبی توانگر نماینده تهران با اشاره به خبر افزایش بودجه صداوسیما در برخی از رسانه‌ها گفت: براساس لایحه بودجه 1401، پخش تبلیغات و آگهی بازرگانی از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی ، حدود 90 درصد بیشتر از همین ردیف در بودجه 1400، در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در حالی که برای بودجه برخی دستگاه‌های فرهنگی در لایحه سال آینده، بیش از 200 درصد رشد در نظر گرفته شده است. توانگر با بیان اینکه تعدادی از خبرگزاری‌ها و سایت های خبری بر اساس تحلیلی نادرست، خبری مبنی بر رشد 56 درصدی بودجه صدا و سیما در سال آینده را منتشر کردند گفت: این خبر درست نبود و رشد مورد اشاره این رسانه‌ها صرفاً ناشی از افزایش فروش آگهی بازرگانی در رسانه ملی است که در لایحه 1401 پیش بینی شده اشت.
توانگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بودجه سازمان صدا و سیما در قوانین سنواتی بودجه شامل دو بخش سهم دولت و درآمد اختصاصی این سازمان از محل فروش آگهی بازرگانی است گفت: نسبت این دو بخش در دولت های مختلف متفاوت بوده است؛ مثلاً در اوایل دهه هشتاد، دولت بیش از هشتاد درصد بودجه صدا و سیما را از منابع خود می‌پرداخت اما هر سال سهم دولت از این بودجه کمتر و تعهد صدا و سیما به فروش تبلیغات بازرگانی بیشتر شده است تا جایی که در لایحه بودجه سال آینده، فروش و پخش آگهی بازرگانی 89/47 درصد نسبت به سال 1400 رشد داشته است.
عضو کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس افزود: از تاریخ تصویب برنامه ششم توسعه در سال 1395 تاکنونبا وجود همه جریان سازی‌های شدید و غلیظ رسانه ای، هرگز حکم این قانون درباره اختصاص هفت دهم درصد بودجه عمومی‌ به عنوان سهم دولت در بودجه صدا و سیما محقق نشده و هر ساله هم در لوایح دولت و هم در مصوبات مجلس فاصله معناداری تا اجرای این حکم قانونی وجود داشته است که امید می رود با اصلاح این روندها و نیز جلوگیری از تحمیل آگهی بازرگانی بیشتر به ذائقه مخاطبان، بودجه واقعی برای تولید برنامه‌های کیفی و اثرگذار در اختیار برنامه سازان شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی قرار گیرد.


قادری: عدم تناسب بودجه سالانه صدا و سیما با نیازهای روزافزون رسانه
جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در واکنش به اخبار برخی رسانه‌ها درباره افزایش 56 درصدی بودجه سازمان صداوسیما در لایحه بودجه 1401، با اشاره به توسعه روزافزون شبکه‌های تلویزیونی و هزینه‌ های بالای تولید و عدم تناسب بودجه سالانه سازمان با نیازهای روزافزونش گفت:  در حال حاضر مهم‌ ترین راه برای تأمین هزینه‌ های جاری و بودجه برنامه‌ های تولیدی رسانه ملی، جذب تبلیغات است که در لایحه بودجه 1401 هم تعهد رسانه ملی برای فروش تبلیغات بیشتر شده است.
عضو کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس تأکیدکرد: اگر بودجه‌ ای در اختیار صداوسیما گذاشته می‌شود باید تخصیص و محقق شدن آن از نگاه‌‌ های سلیقه‌ ای دور شود و به رسانه ملی اجازه داده شود تا بدون توجه به نگاه‌ های سلیقه‌ای، برنامه‌ سازی کند تا نیازی به فروش آنتن نداشته باشد.
عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید با بیان اینکه کسب درآمد توسط دستگاه‌ها به خودی خود کار درستی است و باعث می‌شود بخش قابل توجهی از منابع بدون اتکا و وابستگی به بودجه‌های عمومی تأمین شود خاطرنشان کرد: در عین حال که صداوسیما مجاز است از طریق پخش آگهی کسب درآمد کند ولی نباید بخش عمده زمان برنامه‌های آن به تبلیغات اختصاص یابد لذا در خصوص رسانه ملی مجلس و دولت باید از آن حمایت کنند.

رفیعی: ضرورت نگاه ویژه مجلس به بودجه رسانه ملی با توجه به نقش راهبردی آن در جامعه
سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌ با اشاره به اینکه رسانه ملی به عنوان تریبون رسمی جمهوری اسلامی ایران سهم مهم و استراتژیکی در بحث اطلاع رسانی دارد گفت: از این رو یکی از ضروریات امروز جامعه ما این است که از دو جنبه زیر بنایی و محتوا برای رسانه ملی اهمیت قائل شویم.
وی افزود: در بخش محتوا باید نخبگان و استادان دانشگاه طرح دهند که هم نیازهای مخاطب پاسخ داده شود و از طرف دیگر با جریان سازی صحیح حس اعتماد مخاطبان افزایش یابد، اما در بخش موضوعات زیربنایی یکی از الزامات، بحث بودجه است که این روزها در مجلس مطرح است.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی‌ با بیان اینکه این روزها برخی از رسانه‌ها تصویرسازی غلطی از رشد بودجه ای صداوسیما در ۱۴۰۱ کرده اند تأکید کرد: در بودجه 1401 کل کشور ۹۰ درصد برای فروش تبلیغات توسط رسانه ملی در نظر گرفته شده و در واقع دولت رقمی از یک سرانه بودجه ای برای سازمان در نظر نگرفته بلکه از درآمد خود سازمان این افزایش محاسبه شده است و به صداوسیما اجازه داده شده تا این رقم، کسب درآمد کند که البته من معتقدم با توجه به جایگاه بی بدیل و تأثیرگذار رسانه ملی اتفاق خوبی نیست.
وی ادامه داد: اینکه ما بخواهیم به صداوسیما بگوییم بودجه خود را با اتکا به تبلیغات و آگهی بازرگانی کسب کن اصلا مسئله جالبی نیست به جهت اینکه این رسانه وظیفه مهم جریان سازی، انعکاس صدای مردم و تعامل بین مردم و سیاستمداران را بر عهده دارد و تریبون رسمی نظام جمهوری اسلامی است و نباید به یک بنگاه تبلیغاتی یا یک آینه ای که صرفاً بخواهد به معرفی انواع و اقسام کالاها بپردازد نقشش رو تنزل داد، مسئله‌ای که از عواقب گرفتاری رسانه ملی در بحران مالی محسوب می‌شود.
  رفیعی با بیان اینکه به این اتفاق و نوع نگاه به بودجه رسانه ملی نقد دارم متذکر شد: جا دارد نمایندگان مجلس توجه ویژه ای به بودجه رسانه ملی داشته باشند و همچنین از همه رسانه‌ها می‌خواهم از بودجه صداوسیما حمایت نمایند چرا که تقویت این رسانه قطعاً به تقویت سایر رسانه‌های کشور منجر خواهد شد و در خاتمه با یک رسانه ملی قوی بخش زیادی از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی جلب خواهد شد.
  وی در پایان خاطرنشان کرد: من و همکارانم در مجلس وظیفه خود می دانیم که به ساختارهای بودجه ای رسانه ملی با توجه به اهمیت راهبری این رسانه نگاه ویژه ای داشته باشیم.


بیگی نژاد: مجلس باید با تأمین اعتبار و کاهش سهم تبلیغات در رسانه ملی موجب تحول در این رسانه شود
هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اخبار برخی رسانه‌ها درباره افزایش 56 درصدی بودجه سازمان صداوسیما در لایحه بودجه 1401 گفت: با توجه به نقش رسانه ملی در هدایت و مدیریت فرهنگ و افکار عمومی جامعه، گسترش دین، اخلاق، امید و آگاهی و ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی در میان آحاد ملّت و نیز کمک به مدیریت های اجرایی در جهت تأمین اهداف و اجرای سیاست های کلان نظام و تحقق سند چشم انداز کشور می توان گفت صدا و سیما ویترین نظام جمهوری اسلامی  و باید هر چقدر در توان داریم برای رشد و بالندگی آن جهت رسیدن به این اهداف سرمایه گذاری کنیم.
وی بابیان اینکه عده ای صدا و سیما را به علت اینکه نهاد حاکمیتی است می‌کوبند و همواره به اعتبارات این نهاد حساسیت نشان می دهند گفت: اعتبارات منظور شده برای صداوسیما نه تنها کافی نیست بلکه باید کاری کنیم که این رسانه برای تأمین اعتبار خود نیاز به فروش آنتن نداشته باشد. اگر خواهان کیفیت مطلوب و تحول در رسانه هستیم باید با کاهش تبلیغات خواهان بالارفتن کیفیت و محتوای برنامه‌ها باشیم.

امتیاز شما