امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

جشنواره های فانوس و ابوذر میدان عمل برای هنرمندان دینی و انقلابی

مشاهده ۴۱۹
۱۴۰۰/۱۰/۰۴- ۰۹:۵۹

سردار کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با محسن نصرپور، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محسن نصرپور، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی در این دیدار گفت: آثاری می تواند ماندگار و اثربخش شود که هنرمند با استفاده از تحقیق و پژوهش در خلق آثار خود به آن اعتقاد داشته باشد، جشنواره‌هایی همچون فانوس، ابوذر و... برای بروز و ظهور هنرمندان متعهد دینی در عرصه هنر همانند یک میدان عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه رشد قابل ملاحظه آثار رسیده به جشنواره فانوس نوید آینده روشنی برای این جشنواره می دهد، ادامه داد: امیدوارم با حمایت دولت انقلابی از هنرمندان، روز به روز بر غنای آثار افزوده شود.

سردار کارگر نیز با بیان اینکه ما باید به دنبال هنر اسلامی و انقلابی باشیم، تاکید کرد: از لحاظ تکنیک و محتوا باید در منتهای قدرت باشیم و هنر امروز ایران باید هنر مقاومت در مقابل هر تصمیم و سازش باشد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شرط اصلی هنر انقلاب را آگاهی، شجاعت و زمان شناسی در برابر تهاجم استکبار جهانی برشمرد و افزود: هنر اسلامی نشأت گرفته از اندیشه‌های اسلامی است. وی با بیان اینکه هنر یک ابزار قوی برای نشان دادن ارزش‌های دفاع مقدس است و ما باید از این ابزار نهایت استفاده را بکنیم، ادامه داد: عظمت دفاع مقدس، عظمت مقاومت و عظمت شهید سلیمانی را باید با هنر فاخر نشان دهیم و این محقق نمی‌شود مگر اینکه در این راه مجاهدت کنیم.

سردار کارگر بر نشان دادن راه شهدا توسط هنرمندان تاکید کرد و گفت: قدرت امروز جمهوری اسلامی از شهدا است حالا این قدرت را هنرمندان باید نشان دهند و این امر محقق نمی‌شود، مگر اینکه هنرمند خودش به این موضوع اعتقاد داشته باشد.

امتیاز شما