امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

مرد میدان این بار به روایت مردم

مشاهده ۸۲۴
۱۴۰۰/۱۰/۰۵- ۱۰:۱۷

محمد مهدی رحمتی معاون امور استان های رسانه ملی در یادداشتی، به شاخصه‌های اصلی برنامه‌های رسانه ای در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، متن یادداشت به این شرح است:

دومین سالگرد شهادت خادم ملت، مرد میدان، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در پیش است؛ مردی به تمام معنا، امید دوستان و خار چشم دشمنان، بازوی توانمند ولایت در همه عرصه‌های خدمت و سربازی همیشه آماده در راه جهاد؛ مصداق هم آنان که «الْمُجاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدِینَ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ عَلَی الْقاعِدِینَ دَرَجَةً وَ کلاًّ وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنی وَ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدِینَ عَلَی الْقاعِدِینَ أَجْراً عَظِیماً» مردانی که در هنگامه دفاع از حق، جان و مال و آبروی خویش را نادیده می‌گیرند و آنچه می‌بینند، یکی شدن با حقیقت است. آری او چنین مجاهدی بود و همین ویژگی سبب شد دشمنان دین و مستکبران عالم برای از میان برداشتنش هم قسم شوند و در سحرگاهی تلخ، مرد میدان را به خیال خام خود از میدان به در کنند، غافل از اینکه روح بلند او پیش از آنکه آسمانی شود، میدان قلوب اهل ایمان و استقامت را به تسخیر خود در آورده بود.

آری او چنین مجاهدی بود و همین ویژگی سبب شد دشمنان دین و مستکبران عالم برای از میان برداشتنش هم قسم شوند و در سحرگاهی تلخ، مرد میدان را به خیال خام خود از میدان به در کنند، غافل از اینکه روح بلند او پیش از آنکه آسمانی شود، میدان قلوب اهل ایمان و استقامت را به تسخیر خود در آورده بود.
شهید سلیمانی از نزدیکترین یاران رهبری(مدظله العالی)، از فرماندهان ارشد و خوش‌فکر نظامی و از وفاداران نظام اسلامی‌به شمار می‌رفت؛ مردی اهل مراقبه و عرفان که در هنگامه نبرد، با تدبیر و درایت به بسیج نیروهای مردمی‌پرداخت و با مدیریتی راهبردی، معادلات نیروهای بیگانه حاضر در منطقه را بر هم زد به نحوی که جغرافیای مقاومت را در بعد سخت و نرم، به همه عالم گسترش داد. شخصیتی کاریزماتیک، آوانگارد و پیشرو که فارغ از فضای فرماندهی و نظامی‌گری، دوستی و صمیمیت خاصی را با نیروهای پا به رکابش ایجاد کرده بود؛ او مرد میدان عمل بود و همه وجود خود را وقف حضور در میدان مقاومت و حمایت از مردم مظلوم و بی‌دفاع منطقه کرده بود. سلیمانی فریاد مظلومیت ملت عراق، سوریه، یمن، لبنان و فلسطین بود.
دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی را در حالی برگزار می‌کنیم که با نمایان شده ابعاد مختلف شخصیتی این شهید گرانقدر جامعه ما هر روز بیش از گذشته داغدار فقدان اوست.
در این میان هرچند تلاش شده تا برای پاسداشت مقام سردار دل‌ها و به جا آوردن حق در گرامیداشت یاد و راه او از همه ظرفیت های فرهنگی و رسانه ای استفاده شود اما حاج قاسم را حالا نه فقط رسانه‌ها، بلکه این بار، مردم باید روایت کنند؛ باید فرصت داد تا «مردم» از حاج قاسم بگویند... بگویند که این فرمانده نظامی مقتدر، چگونه فاتح قلب‌ها بود و چرا همه فکرش به دنبال خدمت به مردم. رسانه‌ها این بار بگذارند، زن و مرد و کودک و کهنسال ایرانی بگویند که حاج قاسم چگونه ما مردم را ملت امام حسین(ع) می‌نامید و خود با تدبیر، دل‌ها را به هم نزدیک کرد، محور مقاومت را مقاوم تر از همیشه ساخت و معادلات نظامی‌شکل گرفته در منطقه را بر هم زد. این بار و در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم، رسانه‌ها، روایت مردم از اعلام کننده محو داعش را بازگو کنند.

امتیاز شما