امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

روایت ماجرای جمعه سیاه کوهنوردان در شبکه پنج سیما

مشاهده ۲۶۰
۱۴۰۰/۱۰/۰۵- ۱۰:۵۲

مستند «برف گیر» با هدف روایت حادثه تلخ جمعه سیاه جامعه کوهنوردی، به کارگردانی مشترک کیارش اشراقی و مرتضی قاضیان یکشنبه 5 دی از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند روایتی متفاوت از حادثه تلخ پنجم دی ماه 1399 را به تصویر می‌کشد که طی آن، 12 نفر از کوهنوردان عزیز کشورمان در سه منطقه کلکچال، دارآباد و آهار دچار سرمازدگی و بهمن شدید می‌شوند و متاسفانه جان خود را از دست می دهند.
این مستند عملیات جستجو و نجات جمعیت هلال احمر با کمک سازمان‌های متولی مثل: فدراسیون کوهنوردی، سازمان آتشنشانی، شهرداری تهران، امدادگران داوطلب و... برای یافتن و نجات دادن حادثه دیدگان پنج دی را نمایش می دهد.
تصویربرداری مستند «برف گیر» در همان روزهای نخست حادثه، با وجود شرایط بسیار سخت آب و هوایی در ارتفاعات تهران آغاز و پس از 10 روز تصویربرداری و پوشش عملیات امداد و گفت و گو با بیش از 30 نفر از افراد مرتبط با این حادثه در اسفند ماه 1399 وارد مراحل پس از تولید شد.
مستند بلند «برف گیر» از تولیدات گروه اجتماعی شبکه پنج سیما، به عنوان یکی از 23 اثر برتر ملی بخش بلند جشنواره بین المللی سینما حقیقت است و به زودی در پانزدهمین دوره این جشنواره اولین نمایش خود را تجربه می‌کند.
مستند «برف گیر» 5 دی، ساعت 22 از شبکه پنج سیما پخش و روز بعد ساعت 1:30 بامداد تکرار می‌شود.

امتیاز شما