امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

«چشم ایرانی» به شبکه مستند آمد

مشاهده ۱۷۲
۱۴۰۰/۱۰/۰۶- ۱۱:۵۸

مستند «چشم‌ ایرانی» در جدیدترین قسمت از برنامه «به اضافه مستند» پخش شده و با حضور حسن قائدی عکاس حاضر در نبرد با داعش نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، چهل و نهمین قسمت از برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «چشم ایرانی» به کارگردانی ساسان فلاح‌فر روی آنتن شبکه مستند می‌رود.
مستند «چشم ایرانی» روایتی متفاوت از نگاه یک عکاس جنگ به خط مقدم نبرد با داعش است و وقایع رخ داده در نبرد با تکفیری‌ها از نگاه حسن قائدی، عکاس ایرانی به نمایش درآمده است.
حسن قائدی از عکاسان نام آشنای کشور است که از همان روزهای ابتدایی ظهور داعش در عراق و سوریه به این مناطق سفر کرد تا روایتگر اتفاقات رخ داده در خط مقدم نبرد با داعش باشد. مستند «چشم ایرانی» شامل ۶ سفر به سوریه و ۴ سفر به عراق است که با تلاش حسن قائدی از سال ۱۳۹۲ تا تقریباً پایان جنگ در سوریه و عراق انجام شده است.
این مستند برای اولین بار در چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت به نمایش درآمد و توانست از این جشنواره جایزه ای را دریافت کند. اکنون و در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی این مستند از برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» پخش می‌شود.
در این قسمت و پس از پخش مستند، میز کارشناسی برنامه با حضور حسن قائدی عکاس و سوژه مستند «چشم‌ ایرانی» و دکتر معماریان برگزار می‌شود و موضوع نبرد با داعش و نقش سردار سلیمانی در نابودی این گروهک تروریستی بررسی می‌شود.
این قسمت از برنامه، روز سه‌شنبه ۷ دی ساعت ۱۹:۴۵ از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۸ دی ساعت ۸:۳۰ و جمعه ۱۰ دی ساعت ۱۵ روی آنتن می رود.
«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده داخلی و خارجی در تلویزیون و بحث کارشناسی درخصوص موضوع مستند می‌پردازد.
این برنامه با اجرای امین قدمی، کارگردانی محسن کریمیان و تهیه‌کنندگی یاسر فریادرس با آیتم‌های مختلف سه‌شنبه‌های هر هفته ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

امتیاز شما