امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

جشنواره «زیر چتر لبخند» فرصتی برای ورود حرفه ای به رادیو

مشاهده ۵۵۳
۱۴۰۰/۱۰/۰۶- ۱۴:۱۷

محمد حسین خسروجردی تهیه کننده رادیو از فرصت هایی که جشنواره طنز و رادیو«زیر چتر لبخند» برای ورود حرفه ای به رادیو ایجاد می کند سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمد حسین خسروجردی تهیه کننده رادیو صبا درباره جشنواره زیر چتر لبخند گفت: این جشنواره فرصت مناسبی برای ورود حرفه ای به رادیو است؛ من ۹ سال پیش با فراخوان جشنواره جوانه‌ها در رادیو جوان وارد این عرصه شدم.
خسروجردی داستان ورودش به رادیو را این طور تعریف کرد: «دانشجوی معماری بودم خیلی اهل شنیدن رادیو نبودم، دوستان با شناختی که از من داشتند با دیدن فراخوان جشنواره من را تشویق به شرکت در جشنواره کردند ولی من امیدوار نبودم.بلاخره روز پایانی فرصت ارسال آثار بود، یک آنونس برای جشنواره آماده و ارسال کردم. اثر من بعد از داوری جزء ۱۰ اثر برتر جشنواره شد و روز اختتامیه نفر اول جشنواره در آن گروه شدم.
طبق فراخوان جشنواره قرار بود ده نفره اول جشنواره برای فعالیت در رادیو در عرصه‌های مختلف مصاحبه حضوری داشته باشند. من نیز پس از مصاحبه برای گذراندن دوره‌های آموزشی وارد رادیو شدم و کارم را با ساخت برنامه‌های کوتاه، هماهنگی، گزارشگری و سردبیری برنامه‌هاشروع کردم. هم اکنون به عنوان تهیه کننده رادیو ایران ،پیام، آوا و رادیو صبا مشغول فعالیت در رادیو هستم.»
وی درباره نقش جشنواره‌ها در جذب نیروهای کارآمد و با استعداد در رادیو گفت: به نظر من افرادی که از طریق جشنواره وارد رادیو شدند به خاطر علاقه و استعداد ذاتی که در کار و حرفه خود دارند، راحت تر به موفقیت دست می یابند.
خسروجردی درباره مخاطبان رادیو صبا نیز گفت: رادیو صبا شبکه تخصصی طنز است، خنداندن مردم ایران که خودشان ذاتا طناز هستند کار راحتی نیست، این شبکه به طور تخصصی وارد این حوزه شده است، پس مخاطبان رادیو صبا نیز حتما از طنازان و طنز دوستان هستند، این جشنواره برای همه مخاطبان رادیو فرصت خوبی است ولی مخاطبان رادیو صبا چون شنونده شبکه تخصصی طنز هستند می توانند در این جشنواره موفق باشند.
وی افزود: من به همه شنوندگان رادیو توصیه می‌کنم در این جشنواره شرکت کنند و توانایی‌های خود را محک بزند، جشنواره یک فرصت برابر برای همه کسانی است که دوست دارند به صورت حرفه ای وارد رادیو شنوند.
تهیه کننده رادیو این سوال راکه «آیا این جشنواره، روزنه ای برای ورود به تلویزیون است؟» این طور پاسخ داد: رادیو جایگاه حرفه ای دارد نباید رادیو را پله ای برای رسیدن به تلویزیون دانست، شرکت کنندگان بهتر است هدف شرکت در جشنواره برایشان رسیدن به رادیو باشد چون کار در رادیو نیاز به عشق و علاقه دارد بهتر است برای ورود به تلویزیون از مسیر دیگری به صورت حرفه وارد شوند؛ البته شاید این اتفاق هم برای افراد پیش بیاید، رادیو همیشه مدرسه و دانشگاهی بوده که تلویزیون نیروهای خود را از آن انتخاب کرده است.
محمد حسین خسروجردی هم اکنون به عنوان تهیه کننده برنامه زنده «صبح صبا و عصر صبا برنامه طنز ناصر باش» در رادیو صبا مشغول فعالیت است.
علاقه مندان برای شرکت در جشنواره زیر چتر لبخند می توانند به سایت رادیو صبا به آدرس Radiosaba.ir مراجعه کنند.

امتیاز شما