امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

وقتی گوشی به دست «اعجوبه‌ها» می رسد

مشاهده ۹۷۷
۱۴۰۰/۱۰/۰۷- ۱۴:۴۶

عوامل برنامه تلویزیونی «اعجوبه‌ها» که از شبکه سوم سیما در حال پخش است، امروز سه شنبه 7 دی در امور مخاطبان روابط عمومی رسانه ملی به تماس های مردمی‌با سامانه 162 پاسخ دادند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سید مهدی حسینی تهیه کننده، حامد سلطانی مجری، امیر جوادزاده سرپرست گروه کارگردانی، مصطفی صادق محمدی سردبیر و حدیثه سوختانلو روابط عمومی این برنامه از ساعت 10صبح به مدت یک ساعت به این تماس ها پاسخ دادند و سپس در نشست مطبوعاتی شرکت کردند.

مجری برنامه با زبان کودکان آشنایی کافی دارد

سیدمهدی حسینی، تهیه کننده برنامه تلویزیونی «اعجوبه‌ها»  در آغاز این  نشست با اشاره به جذابیت و سختی‌های این کار گفت: اکنون فصل سوم این برنامه روی آنتن است و این فصل به گونه ای طراحی شده که برخلاف فصل دوم، که کودکان 5 تا 7 سال می‌بایست قابلیت ویژه ای می داشتند تا در این برنامه شرکت کنند، در این فصل فقط به قابلیت های حرکتی کودکان برای بازی در فضای استودیو و همچنین احساسات عاطفی کودکان با والدین  توجه شده است.

حسینی درباره تماس های مردمی‌گفت: امروز در مدت یک ساعت پاسخگویی، مخاطبان از نقاط مختلف کشور تماس می‌گرفتند و بیشتر درخواست ها در زمینه درخواست شرکت در این برنامه بود.

او درباره تغییر مجری در فصل سوم «اعجوبه‌ها»  گفت: یکی از علت های انتخاب حامد سلطانی به عنوان مجری در فصل سوم این بود که او  علاوه بر مجری خوبی بودن، پدر خوبی هم برای دو فرزند خود هست و در طول ضبط برنامه کودکان شرکت کننده ارتباط خوب و نزدیکی با او برقرار می‌کنند که این نشان از شناخت مجری از دنیای کودکان و آشنایی اش با  زبان کودکان دارد.

«اعجوبه‌ها»  با موضوع بچه‌ها و برای بزرگترها ساخته می‌شود

حامد سلطانی، مجری فصل سوم «اعجوبه‌ها»  هم درباره تجربه اجرای این برنامه گفت: اجرای کار در برنامه ای که با موضوع کودکان اما برای مخاطب بزرگسال است علاوه بر شیرینی ولذتی که دارد آن را سخت هم می‌کند..

او درباره تماس های مردمی توضیح داد: تماس های امروز مخاطبان در 162 محبت آمیز بود،  که علتش جمع کردن اعضای خانواده دور هم و دیدن برنامه به صورت خانوادگی است.

سلطانی اضافه کرد: این برنامه به مخاطبان زیست اجتماعی، گذشت، عشق ورزیدن، اهمیت رفاقت به جای رقابت و لذت بردن از لحظه‌های زندگی را می آموزد؛ امیدوارم مردم این برنامه را دوست داشته باشند و ما بتوانیم رسالت واقعی خود  را به درستی انجام دهیم.

«اعجوبه‌ها» یکی از برنامه‌های شاخص تلویزیون  

امیر جواد زاده، سرپرست گروه کارگردانی «اعجوبه‌ها»  نیز در این نشست به فرآیند انتخاب کودکان برای حضور در برنامه اشاره کرد و گفت: از آنجایی که شغل اصلی من سال ها معلمی‌بوده است توانستم به خوبی با بچه‌ها ارتباط بگیرم؛  اکنون فیلم 1700 نفر از علاقمندان دیده شده و در صف انتظار تماس روابط عمومی‌برنامه، برای آزمون حضوری هستند.

وی افزود: علت آزمون حضوری از این شرکت کنندگان در برنامه آن است که ببینیم کودک توانایی لازم برای شرکت در برنامه را دارد یا خیر؟

جواد زاده گفت: یکی از نکات مورد توجه برای انتخاب کودکان برای حضور در این برنامه آن است که کودکان هم سن و هم قد که توانایی‌های برابری دارند در برنامه حضور یابند.

سرپرست گروه کارگردانی تأکید کرد: حفظ آرامش کودک از ابتدا تا پایان برنامه از الویت های این برنامه است و  نکته ای که برای شرکت کودکان در نظر می‌گیریم  این است است که والدین و بچه‌ها  که 14 ساعت روز را برای ضبط برنامه کنار ما هستند یک روز شاد و آرام را سپری کنند و به آنها خوش بگذرد.

هیچ کودکی نباید آسیب ببیند

مصطفی صادق محمدی، سردبیر برنامه«اعجوبه‌ها»  هم با بیان اینکه ظرافت و حساسیت کار با کودکان رده سنی بین 5 تا 7 سال کار سختی است و ما را محدود می‌کند گفت: با این حساسیت، ما مدت طولانی درگیریم تا بتوانیم بهترین کیفیت محتوا را ارائه دهیم.

وی با تأکید بر اینکه در مدت تهیه محتوای برنامه با کارشناسان تربیتی و روانشناسان زیادی در حوزه کودک بحث وگفت و گو کرده ایم گفت: چنانچه موضوعی در برنامه مطرح شود که برای تربیت کودک آسیب زننده باشد از برنامه حذف می‌کنیم و این نشان از حساسیت کاری را دارد که با موضوع کودک آماده می‌شود و برای بزرگسال به نمایش در می آید.

صادق محمدی افزود: در همه ساعات کاری تلاش می‌کنیم اگر بازخورد منفی ببینیم با توجه به همه نکات تربیتی و روانشناسی، آن را اصلاح کنیم.

«اعجوبه‌ها»  دومین برنامه پربیننده شبکه سه شده است

حدیثه سوختانلو، روابط عمومی‌برنامه «اعجوبه‌ها» هم در این نشست خبری گفت: خوشبختانه این برنامه در نظر سنجی با اقبال خوبی روبرو شده است و جدای از این نظرسنجی، دومین برنامه پربیننده شبکه سه بوده است.

وی افزود: بسیاری از مخاطبان اینکه این برنامه زوجین را تشویق به فرزندآوری کرده است و توانسته حال خوب کودکان با والدین را به نمایش بگذارد را قدم مثبتی در رسانه ملی دانستند.

 سوختانلوخاطرنشان کرد: از فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی‌با بنده تماس داشتند و از اینکه این برنامه توانسته به طور غیر مستقیم به مقوله تشویق فرزندآوری بپردازد ابراز رضایت کردند.

مجری در«اعجوبه‌ها» نمک خاصی دارد

در پایان این نشست خبری ابوالقاسم هوشمند، قائم مقام مدیر کل روابط عمومی رسانه ملی از تلاش های عوامل برنامه پرمخاطب «اعجوبه‌ها» قدردانی کرد و گفت: کار شما دوستان عالی است و نیاز به تعریف ندارد. وی افزود: نوع ارتباط مجری این برنامه با کودکان زیباست و امیدوارم این برنامه جذابتر ازقبل بدرخشد.

 

 

امتیاز شما