امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

بازگشت لولا داسیلوا به رقابت کسب قدرت برزیل در «سنتز» هیسپان تی‌وی

مشاهده ۲۳۲
۱۴۰۰/۱۰/۰۸- ۱۳:۳۹

برنامه این هفته «سنتز» شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی به بررسی انتخابات ریاست جمهوری آینده برزیل می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «سنتز» که به مهم‌ترین موضوعات مرتبط با مردم آمریکای لاتین می‌پردازد، در این قسمت به انتخابات ریاست جمهوری آینده در کشور برزیل اختصاص دارد.
لولا داسیلوا رییس جمهور سابق برزیل که در سال ۲۰۱۸ به اتهام فساد مالی و سیاسی در زندان بسر می‌برده از نوامبر ۲۰۱۹ تبرئه شده و به این ترتیب، موانع سیاسی پیش پای داسیلوا برای شرکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری برزیل برداشته شده و او می تواند رقیبی بالقوه برای «ژایر بولسونارو» رئیس جمهور فعلی این کشور باشد.
بیش از 53 درصد مردم برزیل از عملکرد ژائیر بولسونارو رئیس جمهور این کشور ناراضی هستند. این بالاترین سطح نارضایتی مردم برزیل از رئیس جمهور این کشور از آغاز دوره ریاست جمهوری وی به شمار می رود، آن هم در شرایطی که انتخابات برزیل قرار است در سال 2022 میلادی برگزار شود. افزایش تورم و بیکاری، گسترش ویروس کرونا و ادعاهای مطرح شده توسط بولسونارو درباره احتمال تقلب در انتخابات از عوامل مهمی است که موجب افزایش نارضایتی مردم از وی شده است.
رئیس جمهور سابق برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، که از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 بی نسیب ماند، به رقابت سیاسی بازگشته و به نظر می رسد تصمیم دارد برای انتخابات 2022 نامزد شود. نظرسنجی‌های ماههای اخیر نشان از برتری او حتی بدون نیاز به دور دوم دارد.
برنامه «سنتز» محصول شبکه هیسپان تی وی به تهیه کنندگی مهدیه اسماعیل پور، پنجشنبه 9 دی ماه ساعت 3:00 بامداد به وقت تهران به مدت 10 دقیقه از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه همان روز ساعات 10:00و 19:00 و روز جمعه ساعت 12:00 بازپخش می‌شود.

امتیاز شما