امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

دو نمایش جدید در کنداکتور رادیو برون مرزی تبریز

مشاهده ۱۸۱
۱۴۰۰/۱۰/۱۲- ۱۲:۲۷

صداوسیمای آذربایجان شرقی دو نمایش «BMT موخبری» ( خبرنگار سازمان ملل ) و «حالال ائت بیزی» ( ما را حلال کن) را در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی روی آنتن می برد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این دو نمایش برای بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی تولید و تقدیم مخاطبان آذری زبان این رادیو در جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز می‌شود.

«خبرنگار سازمان ملل» داستان یک خبرنگار زن سازمان ملل را روایت می‌کند که درخصوص اوضاع و حوادث خاورمیانه به خصوص جنگ عراق علیه ایران و کویت، شرایط خاص سوریه و همچنین عراق در دوره ظهور گروه تروریستی داعش، نقش ایران و به ویژه سردارسپهبد قاسم سلیمانی در مقابله و انهدام این گروه، تحقیقات می‌کند. وی در میان تحقیقات متوجه می‌شود گزارشاتی که پیش از این درمورد سلاح های شیمیایی عراق ارائه شده با حقایقی که خودش با آنها مواجه است، تناقض دارد و ....

دیگر تولید گروه نمایش رادیو برون مرزی «حالال ائت بیزی» (ما را حلال کن) است که یک داستان واقعی از شیوه رفتار شهید سپهبد سلیمانی در جبهه‌های جنگ را برای مخاطب تعریف می‌کند.

نیروهای امنیتی و دفاعی سوری و همچنین مدافعین حرم در جریان یکی از نبردهایشان با گروه داعش در یک خانه مسکونی در یکی از روستاهای منطقه پناه گرفته اند. وقتی سردار سلیمانی به منطقه رسیده و از موضوع مطلع می‌شود به دنبال صاحبخانه می‌گردد. نتیجه نهایی این است که صاحب خانه که فردی ثروتمند است از بیم جان به لبنان گریخته است و....

در این نمایش سعی شده است تا شیوه نبرد حق و باطل به خوبی نشان داده شود و زمینه ای ذهنی مقایسه رفتارهای اسلامی و غیراسلامی در شرایط جنگی و بحرانی ایجاد شود.    

این دو نمایش به تهیه کنندگی جعفر رضایی اصل و هنرمندی هنرمندانی مانند حمید مجدآبادی، یونس کبیر، رقیه شادخواه، فاطمه حاجی زاده، محمدرضا رحیمی و ... از رادیو برون مرزی تبریز روی آنتن می رود. 

تصاویر

امتیاز شما