امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

تدارک شبکه دو سیما برای دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

مشاهده ۱۷۸
۱۴۰۰/۱۰/۱۳- ۰۹:۳۶

شبکه دو سیما به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار دل ها، با پخش مستندهایی در خصوص سردار سلیمانی، یاد و خاطره این شهید بزرگوار را بیش از پیش در اذهان زنده نگاه می دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «به تو از دور سلام» کاری از گروه معارف شبکه دو سیما، به تهیه‌کنندگی سعید پورفرج، جمعه 17 دی، ساعت 6 با پخش دعای ندبه از گلزار شهدای کرمان و مزار شهید حاج قاسم سلیمانی به مدت 85 دقیقه مهمان لحظات عرفانی و ناب مخاطبان می‌شود.

«در میانه آتش» کاری از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای و مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی است که در دو قسمت 45 دقیقه‌ای، سخنان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را درخصوص جنگ 33 روزه لبنان و تحلیل و نقش ایشان در پیروزی حوزه مقاومت مقابل نیروهای صهیونیستی را به تصویر می‌کشد. این برنامه 13 دی ساعت 12:20 روی آنتن می رود.
«هفت خان عشق» کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه دو به تهیه‌کنندگی سیاوش چاوش و کارگردانی سعید چاری است که در 3 قسمت 30 دقیقه‌ای در روزهای 12، 14 و 15 دی ساعت 14:40 از شبکه دو سیما روی آنتن می رود. در این مستند به شهدای خان طومان و رشادت های حاج قاسم سلیمانی در آن منطقه، تشییع پیکر سردار دل ها و عملکرد رسانه ملی بخصوص شبکه دو در روز شهادت حاج قاسم سلیمانی پرداخته می‌شود.
«از آسمان» کاری از گروه معارف شبکه دو به تهیه کنندگی امیر خورشیدی فر است که در ویژه برنامه‌ای به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار دل ها، درخصوص زندگی آن بزرگمرد و خاطراتی از زبان همرزمان و دوستان ایشان روی آنتن می رود. این برنامه 13 دی، ساعت 13 به مدت 30 دقیقه به نمایش در می آید.
«پوشش زنده مراسم سالگرد سردار شهید سلیمانی» که با اجتماع عظیم مردمی در مصلای تهران و سخنرانی ریاست محترم جمهور آیت الله رئیسی همراه است نیز به صورت مستقیم و زنده، در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، دوشنبه 13 دی ساعت 13:30 به مدت 90 دقیقه، روی آنتن شبکه دو می رود و ادامه مراسم تا ساعت 16:30 نیز از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. اجرای این برنامه را سیدمحمدرضا حسینیان بر عهده دارد و حاج سید مجید بنی فاطمه به نوحه سرایی می‌پردازد.
«روایت حبیب» نیز عنوان ویژه برنامه‌هایی کوتاه است که از شهرهای مختلفی همچون زنجان، زاهدان، یزد و ... به گزارش‌هایی از سیر اقدامات سردار سلیمانی از سال اول تا پایان جنگ، برش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع رزمندگان لشکر حاج قاسم، گزارشهایی از رابطه شهید سلیمانی با شهدا و ... می‌پردازد. همچنین در این برنامه به تأثیر اقدامات شهید سلیمانی در شهرهای مختلف کشورمان نیز اشاره می‌شود. این برنامه در فواصل برنامه‌های شبکه دو پخش خواهد شد.
«مُلک سلیمان» با استقرار دو استودیوى سیار و برقراری ارتباط زنده از مزار شهدای کرمان و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، در ارتباطی زنده مخاطبان را در جریان حال و هواى مزار شهداى کرمان قرار می دهد. این ویژه برنامه 40 دقیقه ای با اجرای راحله امینیان از گلزار شهدای کرمان و با دعوت از همرزمان شهید سلیمانی همچون امیر شکاری و ... از شنبه 11 دی تا دوشنبه 13 دی، ساعت 19 روی آنتن شبکه دو می رود.
«سردار صلح و مقاومت» کاری از  امور بین الملل صدا و سیما، دفتر نمایندگی عراق با همکاری گروه معارف شبکه دو سیماست که با کارگردانی محمد جمال در عراق و مهدیار عقابی در سوریه و همچنین گویندگی بهروز رضوی تهیه و تولید شده است. این برنامه به گفت و گو با شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و جهادی عراق، سوریه و فلسطین درباره حاج قاسم سلیمانی و خصوصیات خاص نظامی آن سردار شهید می‌پردازد و زوایایی مهم از حضور سردار دل ها را در این کشورها بیان می‌کند. در این برنامه که از شنبه 4 دی جایگزین «در انتهای الوند شبانگاهی» شده است با افرادی همچون دکتر اکرم الشلی (کارشناس تربیتی و نویسنده و عضو اتحادیه نویسندگان عرب)، استاد علی بدوان (کارشناس استراتژیک و عضو اتحادیه نویسندگان عرب)، سرلشگر محمد عباس (از فرماندهان ارتش سوریه)، طارق الاحمد (کارشناس مسائل سیاسی)، دکتر بسام ابوعبدا... (رئیس مرکز مطالعات راهبردی دمشق)، ابراهیم الزعرور (استاد تاریخ اسلامی و عربی در دانشگاه دمشق)، دکتر جهان سلیمان (معاون وزیر و کارشناس فعال سیاسی)، دکتر عادل عبدالمدی (نخست وزیر سابق عراق) و ... گفت و گو شده است. این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت 21 به مدت 20 دقیقه از شبکه دو پخش می‌شود.
«شرط شهادت» کاری از سیمای مرکز البرز به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدحسن مرتضوی است که به پخش بیانات حاج قاسم درباره دفاع از حرم می‌ پردازد. در این برنامه به این دو عبارت سردار دل ها که «شرط شهید شدن، شهید بودن است» و «عزیزان مشتاق تا کسی شهید نبود، شهید نمی‌شود» اشاره شده است و همچنین تصاویری از تشییع پیکر پاک حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدشان در شهرهای مختلف کشورمان به نمایش گذاشته می‌شود. این برنامه همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار دل ها، دوشنبه 13 دی، ساعت 17:10 به مدت 35 دقیقه پخش می‌شود و بازپخش آن، 14 دی ساعت 2:20 بامداد روی آنتن می رود.
«مستند سینمایی 72 ساعت» به‌ کارگردانی مصطفی شوقی و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر، روایتی تازه و منتشرنشده از 72 ساعت منتهی به شهادت حاج قاسم سلیمانی است که تولید آن دو سال به ‌طول انجامید و برای اولین بار در گفت و گو با نزدیک‌ترین افراد ایرانی و عراقی به شهید سلیمانی، روایتی از سه روز پایانی زندگی سردار دل ها روایت می‌شود. این مستند در خانه مستند تولید شده و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که دوشنبه 13 دی ساعت 23:30 به مدت 70 دقیقه از شبکه دو پخش می‌شود.
«مثل برادر» روایتی از زندگی شهید حسین پورجعفری همراه و همرزم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که به دلیل خصوصیات خاصی که داشت، وی را به یکی از نزدیک‌ترین دوستان حاج قاسم سلیمانی تبدیل کرده بود. این مستند داستانی که به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حمیدرضا بنایی تهیه و تولید شده است به مناسبت سالروز شهادت این شهید جبهه مقاومت به روایت بخش‌هایی از زندگی این شهید بزرگوار می‌پردازد. این برنامه سه شنبه 14 دی ساعت 19 به مدت 40 دقیقه پخش می‌شود.
«دل نگران مردم» کاری از گروه سیاسی شبکه دو سیما به تهیه کنندگی حامد باقری، نویسندگی سعید اصغر زاده و گویندگی حامد باقری است که تلاش دارد به وجوه غیرنظامی حاج قاسم سلیمانی درخصوص تلاش های شبانه‌روزی و خستگی ناپذیر ایشان از تأمین دارو برای مردم تا کمک هایش به سیل زدگان خوزستان و لرستان و در نهایت جذب حداکثری مردم به دفاع از کشور بالاخص حرم برای کسانی که روزی اشرار نامیده می‌شدند، بپردازد. در این مستند به پرداختن وجوه مختلف شخصیت سردار حاج قاسم سلیمانی در زمینه نظامی و غیرنظامی‌بالاخص یکی از بارزترین صفات ایشان که حفظ کرامت انسانی بود، پرداخته می‌شود. این مستند سه شنبه 14 دی ساعت 15:20 به مدت 30 دقیقه از شبکه دو روی آنتن می رود.
همچنین در این روزها و شب ها و در فواصل برنامه‌های شبکه، نماهنگ‌هایی با عنوان «سردار»، «قاسم هنوز زنده است»، «سردار صبح»، «علمدار منتقم» و ... پخش می‌شود و برنامه‌های معمول شبکه همچون «در انتهای الوند صبحگاهی»، «زنده باد زندگی» و «عصر خانواده» منعطف با موضوع دومین سالگرد شهادت سردار دل ها روی آنتن می روند.

امتیاز شما