امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

«جهان جواد» روایت ایثار و پایمردی

مشاهده ۴۶۶
۱۴۰۰/۱۰/۱۵- ۱۱:۳۱

مستند برگزیده جشنواره فانوس در سال 1400 با روایت زندگی شهید مدافع حرم، سید جواد جهانی از صدا و سیمای خراسان رضوی روی آنتن می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «جهان جواد» زندگی شهید مدافع حرم، سید جواد جهانی را روایت می‌کند. این مستند در 4 بخش از ولادت تا شهادت، زندگی و سیر اندیشه دینی و تفکر ولایی این شهید را با حضور همرزمان، همسر و 2 فرزند و پدر و مادرش روایت می‌کند. شهید سید جواد جهانی اهل مشهد و از بسیجیان غیور در ادارات دولتی بود که با احساس وظیفه در رسته توپخانه لشکر فاطمیون در حلب و رقه سوریه به دفاع از حریم اهل البیت (ع) شتافت و در عملیاتی پس از آزادی مناطق در تصرف داعش برای نجات اسیران در خانه ای با تله انفجاری به فیض شهادت نایل شد.

این مستند 40 دقیقه ای در ساختاری پرتره روایتی از شخصیت انقلابی و پرورش یافته در مکتب اسلام را نشان می دهد و با معرفی صحیح پدر و مادر شهید جهانی نقش تربیت دینی را در ساختن انسانی متعالی معرفی می کند. راوی مستند «جهان جواد» حاج احمد واعظی از ذاکران و مادحین شهیر مشهد است که هم رزم و همراه شهدای مدافع حرم بوده و خاطرات بسیاری از آنان دارد.

مستند «جهان جواد» به تهیه کنندگی سیدصادق غفوریان و  تصویربرداری جمعی از رزمندگان حاضر در جبهه مقاومت امین کردی و مصطفی شیروانی و تدوین سیدمحمدرضا تهامی   در شبکه استانی خراسان رضوی پخش می‌شود. 

امتیاز شما