امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

«نشان فداکاری» شبکه افق به دلاورمردان ارتش رسید

مشاهده ۳۴۵
۱۴۰۰/۱۰/۱۸- ۱۰:۵۴

«نشان فداکاری» برنامه گفت و گو محور شبکه افق سیما در هر قسمت با یکی از دلاورمردان ارتش کشور عزیزمان ایران مصاحبه می‌ کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در دوران هشت سال دفاع مقدس، دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران، در دفاع از مرز و بوم سرزمین خود، خوش درخشیدند و شهدای گرانقدری را در راه پاسداری از میهن اسلامی تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی‌کردند؛ بزرگانی که زندگی و مجاهدت‌های هر کدام از آن‌ها، الگویی ناب و نیکو برای جوانان امروز است.
شبکه افق باهدف تکریم و یادآوری دلاوری‌ها و رشادت های ارتش جمهوری اسلامی ایران، ویژه برنامه ای را با عنوان « نشان فداکاری» تهیه و روانه آنتن کرده است.

این مجموعه هفت قسمتی گفت و گو محور در هر قسمت با یکی از دلاورمردان ارتش کشور عزیزمان ایران مصاحبه می‌ کند.

علیرضا محمدخانی، تهیه‌کننده «نشان فداکاری» با اشاره به این که جانفشانی‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همیشه در اذهان مردم ایران زمین ماندگار شده است، گفت: برای مرور رشادت دلیرمردان این مرز و بوم و بازگویی خاطرات و شنیده‌های نیروی ارتش جمهوری اسلامی، ساخت برنامه ای با این مضمون از تابستان 1400 آغاز شد که با لطف خدا و حمایت مدیران محترم شبکه افق و تلاش همکاران «نشان فداکاری» از اواخر پاییز، روی آنتن رفته است.

فصل نخست «نشان فداکاری» در هفت قسمت تهیه شده است و جانفشانی‌ها و حضور موثر و بی بدیل ارتش در تحقق امنیت ملی را از همان ساعات نخستین جنگ تحمیلی با نگاهی ظریف و زبانی متفاوت بیان می‌کند.

در این ویژه برنامه به نیروهای هوایی، دریایی، زمینی، پدافند، یگان بهداری ، یگان مهندسی و هوانیروز به طور مجزا پرداخته می‌شود و در هر قسمت بخش های برنامه متناسب با محتوای برنامه و نماینده ارگان و یگانی که مهمان برنامه است، تهیه می‌شود.

سیدمرتضی جوادی مجری برنامه در هر قسمت با پیشکسوتان همان نیرو، امیران بازنشسته یا قهرمانان، جانبازان مرتبط با همان یگان که در برنامه دعوت می‌شوند و هر کدام قصه و روایتی دارند به گفت و گو می نشیند. در واقع «نشان فداکاری» تلاش دارد نقش ارتش در عملیات مختلف در زمان هشت سال دفاع مقدس را با زبانی متفاوت بیان کند.

تهیه کننده برنامه «نشان فداکاری» ادامه داد: در جمهوری اسلامی و در طول هشت سال دفاع مقدس، عملیات جنگی داشتیم که مغفول مانده و یا بنا به دلایلی کمتر به آن پرداخته شده است؛ مثل عملیات «انتقام» که به نخستین پاسخ ایران به ارتش بعث عراق اختصاص داشت و به دست نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در فاصله زمانی دو تا سه ساعت پس از آغاز رسمی جنگ، علیه ارتش بعثی عراق انجام شد که شاید افراد معدودی از این عملیات مطلع باشند.

«نشان فداکاری» از یک میز جنگ تشکیل شده است که در یک بخش کوتاه عملیات را به صورت اینفوگرافی تشریح می‌کند و نشان می دهد عملیات مورد نظر به چه صورتی محقق شده با شمار افراد شرکت کننده در این عملیات چه میزان و دستاوردها و موفقیت رزمندگان چه بوده است.

تهیه کننده و کارگردان برنامه «نشان فداکاری» در ادامه از وجود بخش معرفی شهدای عملیات های مختلف دفاع مقدس در این برنامه گفت و خاطرنشان کرد: بسیاری از شهدای ما با وجود قهرمانی‌ها و دلاوری‌های بی مثال، چندان شناخته شده نیستند و ما در این برنامه از این بزرگواران نام خواهیم برد.

حضور یکی از قهرمانان ارتش در میان مردم (در پارک ملت) با لباس نظامی‌که موجب غافلگیری مردم می‌شود از قسمت های جذاب این برنامه است.

وی ادامه داد: ما علاوه بر مرور خاطرات زمان جنگ ، بخشی هم داریم که در آن تیزرهای کوتاهی از توانمندی‌های نیروهای مسلح و اینکه هم اکنون در چه موقعیتی از توان و قدرت نظامی و دفاعی هستیم برای مخاطبان و بینندگان به تصویر درآوردیم.

برخورداری از علوم و فنون نظامی‌بالا، برخورداری از تسلیحات و تجهیزات پیشرفته در منطقه خاورمیانه و در حقیقت قدرت اول نظامی منطقه، دارای نیروی انسانی منضبط، پرکار، با دانش نظامی‌بالا، مسئولیت‌پذیر از جمله ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی است که در «نشان فداکاری» درخصوص آن صحبت می‌شود.

محمدخانی از احتمال ادامه فصل دوم «نشان فداکاری» خبر داد که به سایر نیروهای مسلح کشورمان می‌پردازد.

«نشان فداکاری» پنجشنبه‌ها ساعت 16  از قاب شبکه افق سیما پخش می‌شود.

امتیاز شما