امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

در برنامه «سینمای ایرانی» امروز «میهمان داریم»

مشاهده ۲۴۲
۱۴۰۰/۱۰/۱۸- ۱۲:۲۹

«میهمان داریم» عنوان فیلمی است که این هفته در برنامه «سینمای ایرانی» برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌ وی نقد و بررسی می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «سینمای ایرانی» با اجرای اسوالدو کانالز که هر هفته ضمن نمایش یک فیلم سینمایی ایرانی، با دعوت از عوامل و کارشناسان به بررسی آن می‌پردازد، در این قسمت فیلم سینمایی «میهمان داریم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور را با حضور شهرام خرازی‌ها منتقد سینما و علی منصوری محقق و پژوهشگر حوزه سینما به نقد می‌گذارد.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است:« ابراهیم و فخری در خانه‌ای قدیمی زندگی می‌کنند و سه فرزندشان در جنگ شهید شده‌اند و فرزند چهارم رضا جانباز قطع نخاعی‌ست که در یک آسایشگاه تحت مراقبت است. رضا بعد از شهید شدن هم‌رزم‌اش، کمال، پرخاشگر و عصبی شده و داروهایش را مصرف نمی‌کند، به همین منظور، ابراهیم و فخری تصمیم می‌گیرند او را به خانه آورند و خود از وی مراقبت کنند. محبوبه خواهر کمال به خانه آن‌ها می‌آید و مایل است طبق قرار قبلی با رضا ازدواج کند، اما رضا او را رد می‌کند. رضا اصرار دارد که باید بمیرد و همین رفتارها باعث می‌شود که یک روز ابراهیم با او برخورد کند و به گوش‌اش سیلی بزند. یک شب که به نظر می‌رسد هر سه نفر دچار گازگرفتگی شده‌اند، سه فرزند شهید به خانه بازمی‌گردند و...».
در این فیلم پرویز پرستویی، آهو خردمند، سهیلا گلستانی و بهروز شعیبی به هنرمندی پرداخته‌اند.

برنامه «سینمای ایرانی» (Cine Iraní ) به تهیه کنندگی و کارگردانی فهمیه اسماعیل پور، از جمله برنامه‌های پربیننده شبکه اسپانیایی زبان تلویزیون است که معرفی قابلیت های سینمای ایران و سینماگران ایرانی را در دستورکار دارد.
این برنامه امروز شنبه 18 دی، ساعت 18 به وقت تهران روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود و تکرار آن روز یکشنبه در ساعت های 10:30،1:30و 22 و روز دوشنبه 8:30 پخش می‌شود. .علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.hispantv.com/showprogram/cine-irani/791 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما