امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

راهیابی انیمیشن «اتاق 21» به مهم ترین جشنواره انیمیشن کشور

مشاهده ۱۸۷
۱۴۰۰/۱۰/۱۹- ۰۹:۱۰

انیمیشن «اتاق 21» کاری از صدا و سیمای فارس به جشنواره دوسالانه انیمیشن ایران که اسفند ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران برگزار می شود، راه یافت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیر واحد پویانمایی صدا و سیمای فارس گفت: این انیمیشن «اتاق 21» نام دارد و در مدت یکسال به همت پیمان دهقانی از انیماتورهای برجسته و ممتاز رسانه ملی ساخته شده است.

کاوه سیستانی افزود: در ساخت این انیمیشن 11 دقیقه ای از تکنیک دو بعدی نقاشی دیجیتال استفاده شده که از شبکه‌های ملی و استانی نیز پخش شده است.

وی ادامه داد: ماجرای انیمیشن «اتاق 21» درخصوص کودک مبتلا به سندروم داون است که در یک روستا در حال زندگی است و در آن روستا، به دلیل شرایط جسمی اش مورد آزار کودکان هم سن و سال خود قرار می‌گیرد تا اینکه بر اثر حوادثی کودکان به دنیای خیال او راه پیدا می‌کنند و با او دوست می‌شوند.

انیمیشن «اتاق 21» به نویسندگی احمداکبرپور، آهنگسازی مهدی زارع و نظارت کیفی محسن خلیفه و کاوه سیستانی در واحد پویانمایی صدا و سیمای فارس تولید شده است.

جشنواره دوسالانه انیمیشن ایران مهمترین جشنواره انیمیشن کشور، تنها جشنواره تخصصی انیمیشن ایران و جزو جشنواره‌های قدیمی و معتبر دنیا زیرمجموعه انجمن صنف انیمیشن جهان ( Asifa) است. این جشنواره اسفند و در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران انتخاب می‌شوند.

 

 

 

 

تصاویر

امتیاز شما