امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

«پیشگامان مشورت» روی موج رادیو ایران

مشاهده ۱۱۹
۱۴۰۰/۱۰/۲۲- ۰۹:۴۷

رادیو ایران در سالروز تشکیل شورای انقلاب، ویژه برنامه «پیشگامان مشورت» را تقدیم شنوندگان می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، تشکیل شورای انقلاب اسلامی یکی از نخستین اقدام‌های عملی برای اداره کشور و تاسیس بالاترین نهاد تصمیم‌گیری به شمار می‌رفت که به نقطه عطفی برای نهضت اسلامی تبدیل شد.

سال های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ خورشیدی را باید از پرماجراترین و پرآشوب ترین دوران انقلاب اسلامی‌به شمار آورد. اقدامات رژیم پهلوی و عدم پاسخگویی شخص محمدرضا پهلوی سبب شد تا گروه‌ها و احزاب مختلف سیاسی در کنار امام(ره) حول یک هدف یعنی براندازی رژیم پهلوی گردهم آیند.

اعلام تشکیل شورای انقلاب در آن برهه زمانی، به خوبی نشان از هوشمندی رهبر معظم انقلاب داشت، چراکه درست در زمانی این تصمیم گرفته شد که رژیم پهلوی در آخرین نفس های خود، همه راهکارها را برای حفظ قدرت امتحان می‌کرد و حامیان منطقه‌ای و بین المللی نیز در این راه از هیچ تلاشی دریغ نداشتند.

مریم هدیه لو تهیه کننده ویژه برنامه «پیشگامان مشورت» گفت: از همین رو در برنامه «پیشگامان مشورت» با حضور هادی اسفندیاری، پژوهشگر تاریخ معاصر به واکاوی این موضوع خواهیم پرداخت.

گفتنی است برنامه «پیشگامان مشورت» به تهیه کنندگی مریم هدیه لو و اجرای زهرا تقی ملا، چهارشنبه 22 دی ساعت 20:35 از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما