امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

اختراع کیت چند سویه کرونا سوژه «ایران تک»

مشاهده ۱۹۰
۱۴۰۰/۱۰/۲۲- ۱۲:۳۲

برنامه «ایران تک» (Iran TEC) شبکه پرس تی‌ وی در این قسمت، اختراع کیت چند سویه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی کاشان را زیر ذره‌بین می‌برد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «ایران تک» این هفته به اختراع کیت کرونا در آزمایشگاه بیومارکر مولکولی دانشگاه علوم پزشکی کاشان می‌پردازد.
در این برنامه، تکنولوژی طراحی و ساخت تشخیص کیت تشخیص کرونا با تلاش مجید لطفی نیا استادیار دانشگاه علوم پزشکی کاشان تشریح می‌شود.
علیرضا اختیارزاده، مجری «ایران تک» به این نکته می‌پردازد که اکثر کشورها کیت تشخیص ٱمیکرون را ندارند اما به همت این دانشگاه، ایران به این خودکفایی دست یافته است و این کیت می‌تواند سویه‌های آلفا، بتا، گاما، اپسیلون، زتا، اتا، یوتا، دلتا و امیکرون را تشخیص دهد.
برنامه «ایران تک» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ضحی شهریاری و نویسندگی لیلا فرامرزی با هدف انعکاس پیشرفت های تکنولوژی ایران در حوزه‌های مختلف علمی روی آنتن می‌رود.
برنامه «ایران تک» پنج‌شنبه ساعت 21:15 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌ وی پخش می‌شود. بازپخش این برنامه نیز روز جمعه ساعت5:15 و 14:15، روز شنبه ساعت 8 و ساعت 15 و یکشنبه ساعت 11:15 و 19:15 روی آنتن می‌‌رود.
علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/150105 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما