امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

نقد و بررسی سیاست‌گذاری‌های حوزه مسکن در «بی بنیاد»

مشاهده ۲۲۰
۱۴۰۰/۱۰/۲۲- ۱۲:۳۴

مستند 2 قسمتی «بی‌بنیاد» به کارگردانی عابس برهان و تهیه‌کنندگی محمد شکیبانیا 22 و 23 دی ساعت 22 روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، بنا به گفته محمد شکیبانیا تهیه کننده مستند «بی‌بنیاد»این مستند به مسئله حکمرانی و سیاست‌گذاری‌های حوزه مسکن می‌پردازد و سیاست‌های اتخاذشده در این زمینه در دوره‌های مختلف از جمله دهه 1360، دوران سازندگی، پروژه مسکن مهر و ... را نقد و بررسی می‌کند.
 این مستند به دنبال پاسخ به یک پرسش مهم و اساسی است که منطق تصمیم‌گیری دولت‌ها در موضوع مسکن چه بوده و این سیاست‌ها در دوره‌های مختلف چه تغییراتی داشته است. برهمین اساس، سراغ کارشناسان حوزه مسکن و سیاستگذاران وقت رفته‌ایم و نظر آنان را درباره این سیاست‌ها جویا شدیم.
تهیه‌کننده مستند «بی‌بنیاد» گفت: این مستند، سیاست‌گذاری‌هایی که از پیش از انقلاب تا به امروز برای حمایت از بازار مسکن توسط دولت‌ها اتخاذ شده است را معرفی و بررسی کرده است. البته با توجه به سال ساخت این فیلم که 1397 است، اتفاقات پس از این سال به ویژه گرانی‌های افسار گسیخته مسکن که ناشی از تورم و سیاست‌های اقتصادی کشور بوده است را نداریم.
شکیبانیا با اشاره به روند تحقیق و پژوهش در این مستند 2 قسمتی گفت: مسئول  گروه تحقیق و پژوهش ما علی آخرتی است؛ او براساس داده‌های پژوهشی، پایان‌نامه‌های دانشگاهی و همکاری با انجمن‌های علمی توانست افراد صاحب نظر را برای مصاحبه دعوت کرده و تحقیقات این مستند را پیش ببرد. روند تولید این فیلم یک سال و نیم زمان برد. مهدی آگاه‌منش هم  تدوین این مستند را بر عهده داشت.
«بی‌بنیاد» چهارشنبه و پنجشنبه ساعت 22 پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت 10 است.

امتیاز شما