امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

روایتی از مرز شهادت در برنامه «پلاک هشت»

مشاهده ۹۹
۱۴۰۰/۱۰/۲۶- ۱۰:۰۵

رادیو ایران در برنامه «پلاک هشت» یکشنبه 26 دی ماه با جانبازی گفت و گو می‌کند که تا مرز شهادت رفت، اما ماند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه  «پلاک هشت» شامل بخش های مختلفی از جمله روز شمار جنگ، یاد یاران، ادبیات پایداری، تازه‌های حوزه دفاع مقدس و گفت و گو با یک جانباز می‌شود.

روزشمار جنگ مربوط به اتفاقاتی است که در این روز رخ داده  است و آیتم یاد یاران نیز یادواره ای برای شهداء است که رسول شادمانی از تازه‌های دفاع مقدس می‌گوید.

در بخش ادبیات پایداری نیز فاطمه حاتمی یکی از شعرای دفاع مقدس را معرفی می‌کند و بخشی از اشعار وی در برنامه خوانده می‌شود.

گفتنی است در برنامه امروز سید حسن حسینی معرفی می‌شود  که به او لقب «سیدالشعرای شعر انقلاب» داده اند.

از بخش های جذاب و  شنیدنی برنامه گفت و گو با جانبازان 8 سال دفاع مقدس است که در این برنامه با سید یحیی مسلمی عقیلی، جانباز سرافراز گلستانی گفت و گو خواهیم کرد.

سید یحیی مسلمی عقیلی، جانباز سرافراز گلستانی است که چندین بار تا مرز شهادت رفت. این جانباز سرافراز در ۲۷ تیر سال ۶۰ در خط مقدم جبهه، مورد اصابت ترکش خمپاره دشمن بعثی قرار گرفت. پس از انتقال او به بیمارستان مجهزی در مشهد مقدس، علائم حیاتیش را از دست داد و به سردخانه منتقل شد. مسئول سردخانه، صدای ناله مسلمی عقیلی را شنید و روند درمانی، دوباره از سر گرفته شد، اما دوباره علائم حیاتی از بین رفت و او به سردخانه منتقل شد. باز هم مسئول سردخانه متوجه علائم حیاتی او شد و تلاش برای بهبود اوضاع مسلمی عقیلی آغاز شد او چندین بار تا مرز شهادت رفت، اما در نهایت ماند.

گفتنی است «پلاک هشت» این هفته به تهیه کنندگی ریحانه یزداندوست و اجرای کیوان همتی و هماهنگی اکرم خیر خواه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 13:30 از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما