امروز سه شنبه  ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

زیبایی‌های کتیبه‌نگاری و خطاطی و جاذبه‌های «ایران» به روایت تصویر

مشاهده ۱۷۲
۱۴۰۰/۱۰/۲۶- ۱۳:۵۱

برنامه «ایران» شبکه پرس تی‌ وی با نگاهی به هنر کتیبه‌نگاری و خطاطی و سفری به روستاهای زیبای چهارمحال و بختیاری، روی آنتن می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «ایران» در بخش اول و به گزارشگری سامسون باغستانیان تاریخ و زیبایی‌های هنر کتیبه‌نگاری و خطاطی را به عنوان یکی از هنرهای اصیل اسلامی و ایرانی بررسی می‌کند.
در این برنامه می‌بینیم که هنرهای کتیبه‌نگاری و خطاطی ارتباطی مستقیم با هم دارند و به نوعی یکدیگر را کامل می‌کنند. به عبارت بهتر، تلاقی این دو هنر باعث خلق آثاری بعدی و ماندگار بخصوص در مساجد و اماکن مذهبی مسلمانان شده است.
بخش دوم برنامه «ایران» نیز به معرفی روستاهای معروف چهارمحال و بختیاری اختصاص دارد.
گلنار فرنودی گزارشگر این بخش برنامه به معرفی تعدادی از معروف‌ترین و زیباترین روستاهای واقع در استان چهارمحال و بختیاری می‌پردازد. یاسه چاه، قوچان، دزک و سوادجان از جمله روستاهای معروف چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌روند.
برنامه «ایران» روز یکشنبه ساعت 21 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌ وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز دوشنبه ساعت 12، سه شنبه ساعت 7، چهارشنبه ساعت 3، پنج شنبه ساعت 8 و 16و جمعه ساعت 00:00 روی آنتن می‌رود.
علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15015 این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما