امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

نقدی بر کتاب «پلاک ۷۸» در رادیو فرهنگ

مشاهده ۸۵
۱۴۰۰/۱۰/۲۷- ۰۹:۰۷

کتاب «پلاک ۷۸» اثر مصطفی محمدی، امروز 27 دی در برنامه «سیم و زر» رادیو فرهنگ نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه رادیویی «سیم و زر» امین خرمی‌، کارشناس مجری درباره کتاب «پلاک ۷۸» با مصطفی محمدی، مولف این اثر گفت‌وگو می‌کند.

کتاب «پلاک ۷۸» به ماجرای روزهای پایانی جنگ تحمیلی، پیشروی دشمن در جزایر مجنون و رشادت و دلیری رزمندگان در مقابله با دشمن پرداخته و سپس گوشه‌ای از زندگینامه و خاطرات شهید احمد اسدی را به‌عنوان شخصیت اول این ماجرا بیان می‌کند.

محمدی از نویسندگان صاحب‌ذوق در عرصه‌ دفاع مقدس است که با الهام از مفاهیم قرآنی و موضوعات عرفانی، کارهای قابل تأملی را در این حوزه طی چند سال اخیر منتشر کرده است.
«پلاک ۷۸» گوشه‌ای از اقدامات و رشادت‌های دلیرمردان و‌ رزمندگان تیپ ۱۳ امیرالمؤمنین که بخشی از خط پدافندی جزایر مجنون را در سال ۶۷ برعهده گرفته بودند، بیان می‌کند. این گردان در روز چهارم تیرماه سال ۶۷ با تک دشمن مواجه می‌شود، بسیار مقاومت می‌کنند، در نهایت تعدادی از رزمندگان به شهادت می‌رسند و بسیاری نیز به اسارت دشمن درمی‌آیند. یکی از قهرمانان این گردان، شهید احمد اسدی، فرمانده گردان تخریب ناوتیپ۱۳ امیرالمؤمنین(ع) که در عقب خط بوده در صبح روز چهارم تیرماه یک دستگاه تویوتا وانت به همراه ۶۰۰ تن تی‌ان‌تی و مواد منفجره به همراه سه نفر دیگر از همرزمانش برای انهدام پل‌های ارتباطی به منظور جلوگیری از پیشروی یگان‌های زمینی دشمن به سمت جزایر مجنون می‌روند و متأسفانه قبل از اینکه به هدف برسند و بتوانند اقدامات تخریبی را انجام دهند، گویا به وسیله راکت هلیکوپتر جنگی دشمن هدف قرار گرفته و در دم هر چهار نفر به شهادت می‌رسند و از قطعات آشفته و پراکنده ماشین متوجه می‌شوند که این تویوتا متعلق به گردان تخریب به رانندگی شهید احمد اسدی است.

برنامه «سیم و زر» با تهیه‌کنندگی فریده گودرزی و اجرای فاطمه اسحاق تبار دوشنبه‌ها ساعت ۱۲:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما