امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

شادی در کلام حسین الهی قمشه ای  از «شب های فرهنگ»

مشاهده ۲۳۶
۱۴۰۰/۱۰/۲۷- ۰۹:۱۰

بخش دوم سخنان دکتر حسین الهی قمشه ای درباره شادی و شاد زیستن در برنامه «شب های فرهنگ» دوشنبه ۲۷ دی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «شب های فرهنگ» 27 دی، بخش دوم مبحث موضوع شادی و شاد زیستن در کلام حسین الهی قمشه ای، عارف، الهی‌دان، نویسنده، مترجم و سخنران پخش می‌شود.

همه ما تجربه‌های ناخوشایندی در زندگیمان داشته‌ایم و احساس اینکه دیگر چیزی نمی‌تواند سبب شاد بودن ما شود، به سراغمان آمده است. اکثرا عادت داریم احساسات خود را به دست شرایط بسپاریم و با امواج اتفاقات خوشایند و ناخوشایند، بالا و پایین برویم. این در حالی است که تحقیقات نشان داده‌اند که می‌توانیم میزان شاد بودن و شاد زیستن خود را انتخاب کنیم.
سطح شاد بودن ما، یکی از مؤلفه‌های بهزیستی روانیست، در نتیجه تعاملی پیچیده میان ژن‌های ما، رفتار، افکار و اتفاقاتی که در زندگی ما رخ می‌دهد، وجود دارد. همانطور که زمینه ژنتیکی ما بر وزن ما مؤثر است، زمینه ژنتیکی ما در شاد بودن و شاد زیستن ما نیز نقش دارد.

برنامه «شب های فرهنگ» را به تهیه کنندگی فریده گودرزی ساعت ۲۱:۳۰ روی موج اف ام‌ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ دریافت کنید.

امتیاز شما