امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

در «آفریقا امروز» چه می گذرد؟

مشاهده ۱۰۸
۱۴۰۰/۱۰/۲۷- ۱۰:۵۹

برنامه «آفریقا امروز» (Africa Today)در شبکه پرس تی‌ وی به دیدگاه‌های نژادپرستانه عضو خانواده سلطنتی بریتانیا و تحریم‌های تجاری آمریکا علیه چند کشور آفریقایی می پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته «آفریقا امروز» در بخش اول به اظهارات و دیدگاه‌های نژادپرستانه شاهزاده ویلیام عضو خاندان سلطنتی بریتانیا می‌پردازد که علیه افزایش جمعیت آفریقا و تاثیر آن بر حیات وحش صحبت‌های نژادپرستانه‌ای داشته است. این اظهارات با انتقاد شدید بسیاری از مردم آفریقا مواجه شده است.
پروفسور فیروز منجی، نویسنده و استاد مطالعات آفریقا در دانشگاه کارلتون به عنوان کارشناس بخش اول برنامه به بررسی دلایل چنین اظهارنظری از سوی شاهزاده ویلیام و ذهنیت استعماری او می‌پردازد.
بخش دوم برنامه «آفریقا امروز» نیز به اعمال تحریم‌های تجاری ایالات متحده علیه چند کشور آفریقایی از جمله اتیوپی، مالی و گینه به بهانه نقض حقوق بشر و کودتاهای اخیر در این کشورها اختصاص دارد. این درحالی است که مردم این کشورها بارها با برگزاری تظاهرات، اعتراض خود را به دخالت‌های مداخله‌جویانه آمریکا اعلام کرده‌اند.
اوسازوا تونده عضو اتحادیه سیاهان برای صلح به واکاوی اهداف واقعی آمریکا از اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه این کشورهای آفریقایی می‌پردازد.
برنامه «آفریقا امروز» به تهیه کنندگی عاطفه دربندی دوشنبه ساعت 11 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی‌ وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه دوشنبه ساعت 00:00، سه‌شنبه ساعت 7 و 16، چهارشنبه ساعت 21، پنجشنبه ساعت 12 و جمعه ساعت 8 روی آنتن می رود.
علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.presstv.ir/Section/15034 این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما