امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

لباس نوجوانان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

مشاهده ۱۲۳
۱۴۰۰/۱۰/۲۷- ۱۱:۲۴

برنامه «زرجامه» شبکه رادیویی فرهنگ امروز دوشنبه ۲۷ دی به سراغ ویژگی‌های لباس نوجوانان می‌ رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «زرجامه» امروز، دکتر مریم مونسی، عضو هیات علمی و مدیر گروه رشته طراحی پارچه و لباس دانشکده هنر دانشگاه الزهرا، ویژگی‌های لباس نوجوانان را بررسی می‌ کند.

توجه به مد و اهمیت دادن به لباس و نوع پوشش از ویژگی‌های رفتاری مهم دوره نوجوانی به شمار می‌آید. در این سن، نوجوان به ظاهر خود و زیبایی ظاهر، توجه بیش از حد نشان می‌دهد. مُد و پیروی از آن، از شیوه‌های بالندگی نوجوانان شده است، همچنین نوجوان به پوشیدن لباس‌هایی علاقه‌مند است که در میان همسالان خود محبوبیت دارد یا از الگوهای زمانش که ممکن است هنرپیشه یا یکی از افراد سرشناس جامعه خود یا کشور خارجی باشد، پیروی می‌کند و جالب اینجاست که با تغییر مد، علاقه‌اش نیز نسبت به مد قبلی تغییر می‌کند.
یکی از دلایل این اهمیت، آن است که از این طریق نوجوانان تجربه می‌کنند چه کسی هستند و می‌خواهند که دیده شوند. البته پوشاک و مدل لباس برای هر فردی نوعی علامت هویتی تلقی می‌شود.
از آنجا که نوجوانان در دوره رشد و تحول هستند، در درجه اول طرز لباس پوشیدن آنها نشان‌دهنده تصور آنان از خودشان است. لذا نوع پوشاک و لباس اهمیت بیشتری برای آنها پیدا می‌کند. علاوه بر این، نوجوانان می‌آموزند طرز لباس پوشیدن نقش مهمی در روابط اجتماعی و این‌که از سوی دیگران چگونه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، ایفا می‌کند.

برنامه «زرجامه» را می توانید دوشنبه‌ها ساعت ۱۸:۳۰ به تهیه کنندگی یلدا احتشامی و گزارشگری فاطمه داوودیان روی موج ۱۰۶مگاهرتز شبکه رادیویی فرهنگ بشنوید.

امتیاز شما