امروز شنبه  ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

هماهنگی رسانه استانی آذربایجان شرقی با دستگاه های مختلف استان

مشاهده ۱۷۶
۱۴۰۰/۱۰/۲۸- ۱۰:۲۶

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی برای همکاری و تعاملات بیشتر بین صدا وسیمای استان و دیگر دستگاه ها و مراکز علمی استان دیدارهای مختلفی با مسئولان استانی داشت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مرتضی صفری، مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی با سرپرست معاونت سیاسی استانداری دیدار کرد.

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی در  این دیدار با بیان اهمیت و نقش رسانه در توسعه و آبادانی کشور و استان گفت: امروزه رسانه‌ها با گسترش مرز‌های جغرافیایی، فرهنگی و سیاسی، هویت انسان را تحت تأثیر قرار داده‌اند و با کارکردهای متنوع می توانند در عناصر بنیادین ساختار سیاسی جامعه نقش اساسی داشته باشند.

 سرپرست معاونت سیاسی استانداری نیز با قدردانی از تلاش همکاران رسانه ملی در استان، نقش صداوسیما را در آموزش عمومی در مواجهه با بحران‌ها، انکارناپذیر توصیف کرد.

تراب محمدی با تاکید بر اجرایی شدن دستورالعمل بند (چ) ماده ۳۷ قانون احکام دائمی‌برنامه‌های توسعه کشور افزود: ما طبق این ماده از همه دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری پیگیر خواهیم بود که یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود را دز قرارداد مشخص با صدا و سیما صرف تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی با هدف فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی کنند.

 ضرورت توجه به زیرساخت های فنی رسانه ملی

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی در دیدار با معاون عمرانی استانداری خواستار توجه بیشتر به زیرساخت های فنی رسانه ملی در استان شد.

 مرتضی صفری گفت: با توجه به نقش و جایگاه رسانه ملی در کشور و استان، همزمان با بخش سخت افزاری مأموریت خود، باید به بخش نرم افزاری و فرهنگ سازی در حوزه کاری خود هم بیش از پیش توجه نمایند. 

جواد رحمتی نیز با تاکید بر نقش و اهمیت رسانه ملی در ارتقاء سطح فرهنگی و اجتماعی جامعه و اطلاع‌رسانی درست و منطقی، بیان کرد: با نگاه به هجمه فرهنگی بیگانگان، بیش از پیش به اهمیت جایگاه رسانه ملی در زمینه اطلاع‌ رسانی و گسترش فرهنگی اسلامی و ملی پی خواهیم برد.

 نقش اساسی صدا سیما در ارتقای سلامت جامعه

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ما به دنبال استفاده کارشناسی از نظرات علمی و تخصصی کادر درمان در تولید برنامه‌های سلامت محور هستیم گفت: گستره وسیع و تاثیر گذار رسانه، بستر مناسبی برای انتقال پیام‌های حوزه بهداشت و سلامت است و ما تلاش می‌کنیم این پیام ها به شکل صحیح برای مردم بیان شود.

مرتضی صفری با تشریح کارکردهای اطلاع رسانی، آموزشی و فرهنگ سازی صدا و سیما افزود : برای تقویت نقش مثبت رسانه باید ضمن ایجاد هماهنگی میان برنامه‌های مختلف و هماهنگی برنامه‌ها با سیاست های کلان نظام سلامت، می‌بایست محورهای مناسب برای برنامه سازی در حوزه‌های مختلف سلامت شناسایی شوند.

نقی پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی تبریز در این دیدار هم رسانه ملی را یکی از این نهادهای موثر در ارتقاء سلامت جامعه دانست و بر اهمیت نقش رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی در پیشبرد اهداف برنامه‌های بهداشتی تاکید و از تعامل همه جانبه شبکه سهند با حوزه بهداشت، درمان و سلامت تشکر کرد.

 تعامل علمی و فرهنگی هرچه بیشتر دانشگاه و صدا و سیما

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی، با حضور در دانشگاه تبریز با رئیس این دانشگاه دیدار و گفت و گو کرد .

مرتضی صفری مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی در این دیدار بر لزوم همکاری و بایسته‌گی هم‌افزایی این دو نهاد اثرگذار علمی و فرهنگی تأکید کرد.

 رئیس دانشگاه تبریز نیز حضور مدیرکل صدا و سیما را در دانشگاه تبریز، نشانه‌ درک درست از تقابل دانشگاه و رسانه توصیف و همکاری بیش از پیش این دو ارگان را در کنار یکدیگر، نیروی پیش‌ران و بازویی توانمند برای توسعه هر چه بیشتر استان دانست.

نصراله زاده با اعلام آمادگی کامل دانشگاه تبریز در پشتیبانی همه‌جانبه‌ علمی‌ به شبکه سهند، نقش این مرکز را در بین مراکز استان‌ها، نقشی ویژه، حساس، مهم و ارزنده برشمرد و خواستار برگزاری نشست های تخصصی با موضوعات مختلف اجتماعی در تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی شد.

در این دیدار که جمعی از اعضای هیأت رئیسه‌ دانشگاه حضور داشتند، فرصت ها، نقاط قوت و زمینه‌های همکاری در حوزه اطلاع رسانی، آگاهی‌بخشی، آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی بررسی شد.

 دیدار رئیس کانون وکلای دادگستری با مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی در دیدار  با رئیس کانون وکلای استان بر افزایش روابط رسانه ای کانون و رسانه ملی تاکید کرد و گفت: کانون وکلا در بخش پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات و اختلافات مدنی می تواند با ارائه آموزش به مردم، در رسانه نقش عظیمی داشته باشد و تعامل این حوزه با رسانه ملی برای آموزش مسائل حقوقی و افزایش سطح آگاهی مردم می تواند برای مردم و جامعه بسیار موثر باشد.

مرتضی صفری افزود: نقش موثر رسانه در اطلاع رسانی و آگاه ساختن مردم از حقوق خود و پیشگیری و کاهش جرم، بر کسی پوشیده نیست و با تعامل متقابل می توان نقش مطلوبی در کاهش آمار جرائم ایفا کرد.

حسن پاشازاده رئیس کانون وکلای استان نیز با اشاره به اینکه علت و ریشه بسیاری از مشکلات حقوقی مردم و ضرر و زیان‌های آنان در مسائل مالی و اقتصادی به دلیل عدم مشاوره با وکلای دادگستری است، آمادگی کانون را در تولید برنامه‌های مشارکتی اعلام کرد.

مشکل دشمنان نظام، پیشرفت ایران و هویت اسلامی مردم است

مرتضی صفری، مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی با بیان اینکه تقویت هویت دینی و انقلابی ؛ و انقلابی گری و عمل انقلابی جزو اولویت های رسانه است، گفت: رسانه ملی با تکیه بر ارزش های فرهنگی، مذهبی و ملی برای ارتقاء و تقویت شاخص های هویت ملی در کشور، تلاش می‌کند در قاب رسانه هویت ملی، اسلامی، انقلابی و تاریخی کشور را به شکل صحیح به تصویر بکشد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تصویرسازی غلط از نظام و رهبری در ذهن مردم است، گفت: امروز ما به تبیین نیاز داریم تا با فکر انقلابی بتوانیم این نقشه‌ها را خنثی و از منابع خدادادی کشور استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: دشمن بر ایجاد فاصله بین امت و ولایت متمرکز شده است و رسانه ملی باید تحلیلی درست، بازگویی منطقی، بازخوانی صحیح، تبیین شایسته و توجه ویژه ای به این مسئله داشته باشد.

تصاویر

امتیاز شما