امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

برنامه «هفت اورنگ» را از رادیو فرهنگ بشنوید

مشاهده ۱۱۵
۱۴۰۰/۱۰/۲۹- ۰۲:۱۶

برنامه «هفت اورنگ» رادیو فرهنگ، امشب میزبان شاهرخ سرلک، کارشناس موسیقی است تا درباره ثبت ملی موسیقی سنتی چهارمحال و بختیاری با وی گفت و گو شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «هفت اورنگ» که به معرفی ثبت ملی و جهانی میراث ناملموس ایران زمین اختصاص دارد، این هفته به موضوع ثبت ملی موسیقی سنتی چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از میراث فرهنگی ناملموس می‌پردازد.

در این برنامه شاهرخ سرلک، نوازنده و کارشناس موسیقی، ضمن بیان ویژگی‌های موسیقی سنتی چهارمحال و بختیاری و اهمیت آن، از دلایل اهمیت این موسیقی به عنوان میراثی ناملموس سخن می‌گوید.
تاکنون ۸۹ اثر از میراث‌ فرهنگی ناملموس استان چهارمحال و بختیاری به ثبت ملی رسیده است، این آثار در زمینه‌های مختلف مرتبط با زندگی مردم چهارمحال و بختیاری، صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی، موسیقی، آوا‌های محلی، ادبیات شفاهی، مهارت‌ها، پخت فنون خوراک‌ها و غذا‌های محلی، روش‌های انواع بازی‌های محلی، نحوه برگزاری مراسم مختلف و همچنین آداب، رسوم و سنت‌های اهالی این استان است.
برنامه «هفت اورنگ» را می توانید به تهیه کنندگی حسین رحمانی و اجراکارشناسی، نویسندگی و پژوهش سیدحامد موسوی، ساعت 21 از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ دریافت کنید.

امتیاز شما