امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

گام های مؤثر برای تحقق افق های انقلاب اسلامی

مشاهده ۱۴۹
۱۴۰۰/۱۰/۲۹- ۱۰:۲۹

صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری و ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی‌ به مناسبت آغاز چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و جشن‌های دهه فجر، جلسه هم اندیشی برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، جلسه ای با حضور مدیرکل چهارمحال و بختیاری، معاونان حوزه‌های تولیدی، دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و اعضای این ستاد با هدف برنامه ریزی برای هر چه بهتر برگزاری ایام الله دهه مبارک فجر تشکیل شد.

یوسف افشارنیا، مدیرکل چهارمحال و بختیاری با تاکید بر گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: چهل سال دوم انقلاب با بیانیه گام دوم از سوی مقام معظم رهبری آغاز شد و نقشه ای جامع در برابر جامعه و جبهه بزرگ انقلاب قرار گرفت.

وی با اشاره به گام های مؤثر برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در چهل سال دوم انقلاب، گفت: خیزش جریان انقلابی و حرکت جوانان انقلابی باعث ایجاد یک رویکرد و نگرش جدید که همان دولت انقلابی و مردمی است، گردید و این حرکتی زیربنایی و اساسی برای تحقق افق های انقلاب اسلامی است.

افشارنیا با تاکید به ارزش ها و مطلوب هایی که انقلاب اسلامی‌برای تحقق آنها پیروز شد، گفت: دهه اول تا سوم فجر انقلاب، روزهای پیروزی و جشن بود. در این بین رسانه هم، شور انقلابی را تجلیل می‌کرد و راهپیمایی ۲۲ بهمن را پوشش گسترده می داد و با امام راحل، آرمان‌های انقلاب و رهبر معظم تجدید بیعت می‌کرد. به دنبال آن، دستاوردها و خدمات اجرایی و عمرانی نظام انقلابی را انعکاس داد و اکنون با رویکرد جدید رئیس سازمان که همان شعار هویت محوری و عدالت گستری است، مطالبه گری و مردمی‌شدن رسانه، مطرح و در حال اجراست.

وی به جریان‌های فرهنگی رسانه ای به ویژه جبهه فرهنگی انقلاب اشاره کرد و افزود: باید از مجموعه جوانان خلاق و پویا که در حوزه رسانه ای فعالیت دارند، بهره برد و ایده‌ها را شناسایی و مقدمات اجرایی شدن طرح ها را فراهم نماییم. روایت های استان در زمان انقلاب را که تاکنون دیده نشده اند، شناسایی و با تلاش و همت رسانه و جبهه فرهنگی، این روایات را به تصویر کشید تا امسال، راهپیمایی 22 بهمن مردمی‌ باشکوهی خلق کنیم.

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان از امید آفرینی به عنوان اصلی ترین موضوع دهه فجر امسال نام برد و گفت: اکنون توجه به امید و ایجاد این عنصر مهم در بین مردم، یکی از نیازهای اساسی انقلاب اسلامی است. ارائه مستنداتی از قبیل نمایش وحدت و همدلی مسئولان، کاهش تعارضات سیاسی، تقویت مبانی دینی، دستاوردهای انقلاب، افزایش نشاط و شادی آفرینی، انتشار اخبار امیدآفرین، ایجاد ساز و .‌‌.. باعث خلق روحیه امید در بین مردم می‌شوند و از مهمترین مؤلفه‌هایی هستند که رسانه می تواند در دهه فجر امسال از آنها الهام بگیرد.

کاظمی نیا به تولیدات فاخر صدا و سیما در سال گذشته اشاره کرد و افزود: روایت فتوحات مردمی از جمله مقوله سوادآموزی، توسعه روستاها و ... می توانند به عنوان دستاوردهای انقلاب معرفی و مجموعه‌های بهتر و مناسب تری در این حوزه‌ها تولید و پخش گردد.

وی در ادامه جلسه گفت: تقویت هویت و ایجاد امید و نشاط در میان مردم و معرفی چهره‌های موفق و فعال در عرصه‌های مختلف می تواند کمک شایانی در معرفی بهتر دستاوردهای انقلاب اسلامی داشته باشد.

در ادامه این جلسه اعضای جوان ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان، نظرات و ایده‌های خود را برای بهتر برگزار کردن مراسم دهه فجر، در قالب های سرود و موسیقی، فضای مجازی، مستند سازی، آسیب های اجتماعی، تدوین و گرافیک و ... مطرح نمودند.

امتیاز شما