امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

گشتی در «بازار» گندم ایران

مشاهده ۱۵۴
۱۴۰۰/۱۰/۲۹- ۱۲:۲۶

برنامه «بازار» (Bazaar) شبکه پرس‌ تی‌ وی به وضعیت تولید گندم در داخل کشور و اهمیت این محصول در زنجیره غذایی ایرانیان می پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «بازار» به تهیه‌کنندگی مجتبی مقامی این هفته به سراغ گندم به عنوان یک محصول کشاورزی استراتژیکمی رود تا میزان تولید آن را در کشور بررسی کند.
این برنامه به این موضوع اشاره دارد که باوجود رسیدن ایران به خودکفایی در تولید گندم، وقوع خشکسالی و افزایش آفات گیاهی و همچنین بالا رفتن قیمت کود و بذر باعث شده کشور در امسال با ۳۰ درصد کمبود گندم مواجه باشد که این موضوع دولت را به صدور مجوز واردات این محصول کشاورزی واداشته است.
سامسون باغستانیان مجری «بازار»، اطلاعات دیگری را به مخاطبان برنامه از جمله کشت دو سوم گندم در ایران به سوی صورت دیم و توانایی کشور برای تولید ۱۵ میلیون تن گندم فراتر از نیاز داخلی ارائه می‌دهد.
بر طبق آمارهای ارائه شده در برنامه «بازار» ایران در ۸ ماهه نخست امسال ۱۵ میلیون تن محصولات کشاورزی به ارزش ۳.۳ میلیارد دلار صادرات داشته است.
برنامه «بازار» روز جمعه ساعت 18 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌ وی پخش می‌شود و بازپخش آن شنبه ساعت 7 و 17 و یکشنبه ساعت 12 روی آنتن می‌رود.
علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15099 این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما