امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

افتخار آفرینی شبکه آبادان در جشنواره بین المللی فیلم رسام

مشاهده ۴۴۸
۱۴۰۰/۱۱/۰۳- ۱۰:۵۳

دو اثر مستند صدا و سیمای آبادان در سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام، عنوان‌های برتر را از آن خود کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در اختتامیه این جشنواده که شامگاه چهارشنبه ۲۹ دیماه ۱۴۰۰ در اهواز برگزار شد، مستند «مادری از دارخوین» اثر ایوب مروانی پور و مستند «مالیه»  اثر ایمان مصطفایی رتبه‌های اول و دوم را به دست آوردند.

این دو اثر در مورد دو شیرزن مقاوم خوزستانی است که در دوران ۸ سال دفاع مقدس هرگز خانه و کاشانه و شهر خود را رها نکردند و به مادر جبهه‌ها معروف شدند.

داستان مستند «مادری از دارخوین» در مورد بی‌بی‌ لوعة متولد سال ۱۲۹۴ و ساکن دارخوین است که همزمان با آغاز جنگ تحمیلی و در شرایطی که شهر دارخوین خالی از سکنه می‌شود، بی‌بی‌ لوعة در دارخوین می‌ماند. وی همراه با پسرانش، ضمن شکل دهی نیروهای مردمی، خدماتی ارزنده را به رزمندگان ارائه می‌دهد. بسیاری از رزمندگان آن سال‌ ها لوعة را به خوبی می‌ شناختند و وی را بی‌بی صدا می‌ کردند.

همچنین مستند «مالیه» قصه پیرزنی است که در روستایی به نام «محرزی» در خرمشهر زندگی می‌کرد و هیچ گاه حاضر نشد خرمشهر را ترک کند. وی پیوسته به رزمندگان رسیدگی و  آنها را تیمار می‌کرد و بهترین افتخارش حضور در کنار رزمندگان بود. مالیه سرانجام در سال 1394 و در تنهایی چشم از جهان فروبست.

تصاویر

امتیاز شما