امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

نشاط و امید، محور برنامه‌های دهه فجر 1400 صدا و سیمای البرز

مشاهده ۵۷۴
۱۴۰۰/۱۱/۰۴- ۱۲:۰۸

مدیرکل صدا و سیمای البرز در نشستی با حضور اعضای جبهه انقلاب فرهنگی، تبلیغات اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شهرداری و بسیج اساتید استان، برنامه های دهه فجر این مرکز را معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این نشست، علی صادق مقدسی مدیرکل صدا و سیمای البرز ضمن گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر با تاکید بر اجرای برنامه‌های با نشاط و امیدآفرین با حضور مردم و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی‌، گفت: همگی وظیفه داریم که با تلاش و برنامه ریزی دقیق نهایت اهتمام خود را برای اثربخشی هر چه بیشتر برنامه‌ها در این ایام با همکاری گروه‌های مختلف جامعه به کار گیریم.

 وی افزود: برگزاری برنامه‌ها و مناسبت های مردمی، مظهر اقتدار، وحدت و انسجام مردم و پایبندی و تجدید بیعت با آرمان‌های والای انقلاب، امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) است و باید زمینه مشارکت همه گروه‌های مردمی‌ که دل در گرو نظام و انقلاب دارند، فراهم شود و نباید خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی را نادیده گرفت.

در ادامه مدیرکل صدا و سیمای البرز به ویژه برنامه‌های صدا و سیمای البرز در این ایام اشاره کرد و گفت: برنامه سازان در تلویزیون البرز با ویژه برنامه «طلوع امید»، معرفی نخبگان با  حضور راویان انقلاب، مستندهای کوتاه در خصوص انقلاب اسلامی، قدردانی از خانواده‌های محترم شهدا و مسابقه در قالب جشن‌های مردمی از شهرستان‌های استان البرز هر شب ساعت 22 میزبان البرزی‌ها خواهند بود. همچنین پخش برنامه «یه صبح دیگه» به صورت زنده و مستقیم از پارک اقوام (ایران کوچک) هر روز صبح ساعت 8 به مدت 60 دقیقه روی آنتن می رود.

در حوزه رادیو نیز ویژه برنامه 22 بهمن از ساعت 8:30 تا 12:30 روز جمعه به مدت 240 دقیقه میهمان شنوندگان خواهد بود.

برنامه «صدای انقلاب» با 9 برنامه 60 دقیقه ای ساعت 10 تا 11 در ایام مبارک دهه فجر به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان می‌پردازد. برنامه «ایران زمین» و «نغممه پیروزی» با 15 برنامه سرودها و ترانه‌های دوران پیروزی انقلاب اسلامی را از شنبه تا جمعه از ساعت 8:45 تا 9 پخش می‌کند. همچنین مراسم 22 بهمن ماه  از رادو البرز پوشش داده می‌شود.

صادق مقدسی با اعلام ویژه برنامه‌های معاونت خبر نیز افزود: همکاران در این حوزه گزارش های تولیدی را با عناوین «خانواده ای با سه شهید»، غارت ذوب آهن کرج توسط آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها، حضور جهان پهلوان تختی در جلسات ضد شاه در کرج، گزارشی از مفاخر و کارهای فاخر مردم کشور و استان، حرکت انقلابی مردم روستای فشند با محوریت شهید شاه آبادی و... تدارک دیده است.

مدیرکل صدا و سیمای البرز درخصوص ویژه برنامه‌های حوزه‌های فضای مجازی، پژوهش و شعر و موسیقی نیز گفت: تهیه و تولید 20 استوری موشن 15 ثانیه ای با عنوان «دو نیمه قرن»، تهیه کلیپ 6 دقیقه ای با همین عنوان و تولید فتوکامنت 2 دقیقه ای از جمله برنامه‌های معاونت فضای مجازی این مرکز است. همچنین تهیه پژوهش برنامه ای به منظور افزایش غنای محتوایی برنامه‌های تولید شده در صدا و سیمای البرز با محورهای اهداف و آرمان انقلاب اسلامی، وقایع مرتبط با حضور امام خمینی (ره)، چهره‌ها و جریان‌های اثر گذار انقلاب در استان، زمینه‌های قیام 15 خرداد و گروه‌ها و کانون‌های مبارز در کرج، بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم کرج و راهبردهای رسانه ای برنامه سازی در دهه فجر از فعالیت های واحد پژوهش صدا و سیمای البرز در این ایام است. 

وی در پایان به تولید و پخش 5 قطعه موسیقی ویژه این ایام در واحد شعر و موسیقی صدا و سیمای البرز نیز اشاره کرد.

امتیاز شما